جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل شاگردان از آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم و استاد، شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی از استاد خود تقدیر و تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم و اعیاد شعبانیه گفتند: این ایامی که به خاطر موالید الهی از برکت خاصی برخوردار شد به حضرت مهدی(ع)، رهبر انقلاب، مراجع، حوزه های علمیه، اساتید و فضلا و پژوهشگران تبریک عرض می کنم و از ذات حضرت حق مسالت می کنم خیر و صلاح را عنایت کند.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب افزودند: راه خوبی انتخاب کرده اید و جان و عمرتان را در راه خدا هزینه می کنید و او عوض و معوض هر دو را به شما می دهد ، اما بعضی ها راه کج کرده اند و به طوری مشغول شده اند که عوض و معوض را در اختیار دشمن قرار می دهند.

ایشان عنوان کردند: کسی که راه شیطان را انتخاب کرده خسارت دیده و تجارت و خاسره انجام داده است و عوض و معوض را در اختیار دشمن قرار داده است.

معظم له گفتند: شیطان از ما هویت می طلبد، این طور نیست که به من چیزی بدهد، بلکه از ما تنها می گیرید، شیطان مستقیم به خدا سوگند خورده و گفت: من چیزی به پیروانت نمی دهم.

این مرجع تقلید در ادامه  گفتند: امروز که تولد امام سجاد(ع) است ، این بزرگوار فرمودند: تو تنها خریداری هستی که آگاهی مزایده میزنی و اعلام کردیم جان و قلم و آبرو می خواهد، به چه کسی بفروشیم، چه کسی بهتر از خدا که سود بیشتر در مقابل جان و قلم و آبرو می دهد.

ایشان افزودند: هر کسی به بیراهه رفته ، پشیمان شده است، سالکان طریق الی الله مانند حضرت زکریای آدم که در همین قبرستان شیخان مدفون است با خدا تجارت رابحه کرده است و در این شهر مانده و برای دین خدا تلاش کرد و خدا هم به برکت این عالمان دین ، عذاب را از شهر همانند انبیا و معصومین بر می دارد ، آیا این کم مقامی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ما هم موظفیم خود را عرضه کنیم و جان و مال خود را با خدا معامله کنیم و با او تجارت رابحه انجام دهیم و مانند عالمان ربانی در منطقه موثر واقع شویم.

خاطرنشان می شود: شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم و استاد، از زحمات استاد خود  تقدیر و تجلیل کردند و همچنین حضرت آیت الله جوادی آملی از پرتال علامه طباطبایی رونمایی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha