پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/شهید مطهری قانع نبود و به مراحل علمی فکر می کرد، ما هم باید این خصوصیات ایشان را در خود تجلی دهیم و به مراحل بالای علمی فکر کنیم و متوقف نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در مراسم تجلیل از مقام استاد که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم و استاد در درس خارج خود از سوی شاگردان در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد،، ضمن تبریک ایام ولادت امام سجاد و روز معلم و استاد گفت:  این که شاگرد مقید به درس و بحث باشد و علاقه به درس نشان دهد و مسائل مطرح شده در کلاس درس را دنبال کند؛بزرگترین هدیه و محبت برای استاد است،جای بسی خوشحالی است که برخی شاگردان درس را عمیقانه می فهمند، دنبال می کنند و پیگیر هستند.

وی در ادامه به شخصیت شهید مطهری اشاره کرد و افزود: شهید مطهری شخصیت بزرگواری بود که جامعیت علمی داشت و درس ها را خوب و عمیقانه می فهمید و تلاش و کوشش می کرد تا به عمق مباحث در موضوعات مختلف فلسفی و مسائل دیگر برسد.

این استاد حوزه افزود: مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی معتقد بود؛ شهید مطهری کسی نبود که چند قاعده فلسفی را در ذهن خود داشته باشد، بلکه قواعد فلسفی را عمیقانه می فهمید، بنابراین این خصوصیت شهید باید برای همه ما درس باشد.

عضو جامعه مدرسین گفت: فهم مطالب و موضوعات بسیار مهم است و ارزش دارد، ولی نباید به  این اندازه بسنده کرده و خود را قانع کنیم،  توقف در فهم دیگران، متوقف شدن در قافله علم است.

وی افزود: باید در هر درسی تلاش کرد و به عمق مباحث رسید در این زمان عمر ما ارزش و ثمره پیدا خواهد کرد و انسان این احساس را دارد که عمر او بی خود تلف نشده است.

آیت الله  فاضل لنکرانی گفت: از دیگر خصوصیات شهید مطهری قدرت تفکر بالای او بود، این استاد، مباحث و موضوعات مختلف را در ذهن خود پرورش می داد تا به مطالب تازه ای می رسید، رسیدن به این ترواش ذهنی امری غیر ممکن نیست، بلکه نیاز به تلاش و مجاهدت علمی و عمیقانه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: اگر انسان فکر کند، می خواهد تنها یک مدرک علمی بگیرید تا از این طریق زندگی خود را اداره کند، چندان از عمر خود استفاده نکرده، حیف است این همه مباحث علمی در اختیار انسان باشد و انسان از کنار این مباحث علمی عبور کند و عمیقانه و متفکرانه به درس و بحث نپردازد.

عضو جامعه مدرسین گفت: از دیگر خصوصیات شهید مطهری این بود که قانع نبود و به مراحل علمی فکر می کرد، ما هم باید این خصوصیات ایشان را در خود تجلی دهیم و به مراحل بالای علمی فکر کنیم و متوقف نشویم.

وی در ادامه به شخصیت حضرت امام اشاره و گفت: امروز حوزه های علمیه مرهون امام راحل و حرکت ایشان می باشند، امام حیات مجدد و حیات خاصی به حوزه های علمیه داد و این غیر از  احیای دین می باشد، بنابراین ما می توانیم در این مسیر با تلاش مجاهدانه به بالاترین درجات برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha