جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری

حجت الاسلام والمسلمین کوثری با اشاره به خصوصیات شخصیتی شهید استاد مطهری گفت: قلم، بیان و قدم استاد مطهری همواره در خدمت اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری پیش از ظهر امروز در نشست مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش شیروان اظهار داشت: اگرچه استاد مطهری  از ملت ایران و امت اسلام گرفته شد، اما آثار ارزشمند و راه و رسم او که همان راه و رسم امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است، در بین ما همچنان وجود دارد.

وی با ستایش از نام‌گذاری روز شهادت چنین استادی به نام روز معلم افزود: این نام‌گذاری بسیار با حکمت و تدبیر بوده چراکه جایگاه معلم و مربی در تفکر انقلاب اسلامی بسیار والا و رفیع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: شهید مطهری متفکری بود که از روی اخلاص و اسلام‌شناسی کامل عقیده خود را به جامعه عرضه کرد

وی با بیان اینکه شغل معلمی مهم بوده و معلمان در جامعه مسئولیت سنگینی دارند، گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد برای توسعه کشور مسئولیتی سنگین است که بر دوش آموزش‌وپرورش و معلمان گذاشته شده است


حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری با بیان اینکه معلم راه و روش زندگی و دین‌داری را به جامعه می‌آموزد و در راه تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز تلاش می‌کند، افزود: تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و دانش در جامعه بوده و معلم شمع فروزانی است که از مایه جان خرج می‌کند تا دیگران در مسیر هدایت قرار بگیرند.

امام‌جمعه شیروان با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقش انبیا است، لذا معلمان باید قدر و منزلت خود را بدانند، گفت: خداوند متعال در نخستین آیات نازل‌شده قرآن بر پیامبر اسلام(ص) نخستین پایه‌های دین اسلام را بر تعلیم و تربیت و زدودن جهل و نادانی بنیان نهاد.

وی اظهار داشت: نقش جامعه فرهنگی و معلمان در رشد استعدادهای جامعه و نیل به افق‌های پیشرفت بسیار مهم است و این قشر در شکل‌گیری شخصیت جامعه نقشی کلیدی و بی‌بدیل دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان حیات یك ملت را وابسته به علم و دانش آن ملت دانست و خاطرنشان کرد: معلمی كه یك نفر را با تعلیم و تربیت به راه راست هدایت كند، همه مردم جهان را احیا و زنده كرده است، بنابراین معلمان نقش بسیار تأثیرگذاری در هدایت جامعه به‌سوی تعالی و پیشرفت دارند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha