شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید مرتضی بختیاری-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تبيين معارف اسلام اصيل و پاسخ به شبهات جوانان هستيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سيد مرتضي بختياري در مراسم تجليل از معلمان مدارس امام رضا(ع) با تبريك اعياد شعبانيه و گراميداشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري و روز معلم اظهار داشت: رسالتي خطير بر دوش معلمان و جهادگران عرصه تعليم و تربيت كشور است و امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تبيين معارف اسلام اصيل و پاسخ به شبهات جوانان هستيم.

وي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع)كه مي فرمايند «علم و دين توام و همراه يكديگرند و افتراق و جدايي هر دو را به آتش خواهد كشاند»، افزود:  بزرگترين فجايع و جنايات بشري آنجا رخ داده كه علم در كنار دين نبوده است. انفجار اتمي هيروشيما و ناكازاكي كه در كمتر از يك دقيقه ٣٠٠ هزار انسان را قتل عام كرد، نمونه اي عيني از علم فاقد اخلاق، دين و معنويت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: استاد شهيد مرتضي مطهري در سالهاي قبل از انقلاب اسلامي با جديت و پشتكار فراوان به شناساندن جريان هاي التقاطي، تحريف ها و بدعت ها پرداختند و خدمت بزرگي به جامعه براي تبيين تربيت اسلامي و اصيل كردند.

بختیاری با اشاره به منويات و تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب در منشور ٧گانه انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، افزود: بر اين اساس، رويكرد و برنامه پيش روي بنياد فرهنگي رضوي افزايش سطح كمي و كيفي خدمات به دانش آموزان مناطق محروم كشور براي توسعه عدالت آموزشي خواهد بود.

وی با بيان اينكه مديران آينده ميهن اسلامي و گردانندگان چرخ هاي صنعت و توليد كشور، دانش آموزان امروز مدارس هستند، خاطرنشان كرد: معلمان در عصر حاضر كه دشمنان با تهاجم و ناتوي فرهنگي ايمان و باور جوانان و اركان خانواده هاي سرزمين ما را هدف قرار داده اند، وظيفه اي خطير و رسالتي بزرگ بر عهده دارند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: پاسخ به شبهات و سئوالات جوانان و نوجوانان و تربيت مبتني بر تعاليم و فرهنگ اسلامي، آنها را از فتنه هاي دشمنان مصون خواهد كرد.

بختیاری در پایان خاطرنشان كرد: مدارس امام رضا(ع) بايد در جايگاه اصلي و مورد انتظار جامعه قرار گيرند و توجه به فرهنگ رضوي و تربيت نيروي متخصص و متعهد را در دستور كار و اولويت نخست قرار دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha