پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 414580
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
تقویم تبلیغی-معرفتی ماه شعبان

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد به تشریح تقویم تبلیغی-معرفتی «شعبانُ المُعَظَم» پرداخت و گفت: استفاده کاربردی از این تقویم تبلیغی، جوانان را به سوی مسیر الهی سوق داد و با برنامه‌ای که طلاب در اختیارشان می‌گذارند، قادر خواهند بود به شیوه کاملاً طراحی‌شده، مسیر هدایت الهی را در پیش گیرند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، به ظرفیت‌های تبلیغی این ماه مبارک اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال برای سعادت بشری فرصت‌های نابی را در طول سال معین کرده که یکی از بهترینِ آنها ماه «شعبانُ المُعَظَم» است.

وی با بیان اینکه مبلغان در این ماه می‌توانند با کمترین توان، بیشترین بهره و اثرگذاری را در دل‌های جوانان داشته باشند، تصریح کرد: ازآنجایی‌که ماه مبارک شعبان، مقدمه‌ای برای ورود به ماه «رمضان الکریم» است، مردم و به ویژه جوانان رغبت و استقبال بیشتری برای حضور در مساجد و حسینیه‌ها دارند؛ به همین دلیل روحانیون می‌توانند با داشتن برنامه تبلیغی، آنان را در طریق الهی قرار دهند.

امام جمعه باغملک، استفاده از «تقویم تبلیغی-معرفتی ماه شعبان» توسط مبلغان را بهترین روش برای هدایت جوانان دانست و گفت: استفاده کاربردی از این تقویم تبلیغی، جوانان را به سوی مسیر الهی سوق داد و با برنامه‌ای که طلاب در اختیارشان می‌گذارند، قادر خواهند بود به شیوه کاملاً طراحی‌شده، مسیر هدایت الهی را در پیش گیرند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، به تشریح این تقویم تبلیغی-معرفتی پرداخت و افزود: این تقویم شامل یک سری اعمال عبادی خصوص «شعبانُ المُعَظَم» است که عاقبت به خیری انسان را تضمین می‌کند.

وی «استغفار» را نخستین عمل در تقویم معرفتی جوانان عنوان کرد و گفت: هر روز صدبار «صلوات بر محمد و آل محمد» و صدبار «لا حول ولاقوَّة الا باللّه» خوانده شود که تأثیر بسیار زیادی بر آرامش قلب آدمی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، «قرائت مناجات شعبانیه» و «روزه گرفتن» را از برترین اعمال فردی در ماه مبارک شعبان دانست و افزود: روزه گرفتن در این ماه هر اندازه که ممکن باشد، بسیار سفارش شده و در سخنان گهربار معصومین(ع) از روزه این ماه به عنوان «کفاره گناهان بزرگ» تعبیر شده است.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه صلوات خاصه امام سجاد(ع) دیگر عمل سفارش شده در ماه شعبان است، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم که تا می‌توانند این صلوات «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی محمد وَ آلِ محمد شَجَرَةٍ النُّبُوَّةٍ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ اَهْلِ بَیتِ الْوَحْی...» را زیاد قرائت کنند که ثواب و فضیلت بسیار زیادی در آن نهفته است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در پایان به بیان دیگر فضائل ماه شعبان پرداخت و اظهار داشت: «صدقه»، «معاشرت خوب با مردم و نیکی به پدر و مادر»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «یک هزار مرتبه ذکر لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ لا نَعْبُدُ إِلا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» و «به استقبال رمضان رفتن» از دیگر اعمال عبادی «شعبانُ المُعَظَم» است که مداومت بر آنها رمز عاقبت به خیری و سعادت ابدی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha