جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخلاق انتخاباتی در بیان رهبر معظم اتقلاب

حوزه /کتاب اخلاق انتخاباتی گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب است که جهت آشنايي عموم مردم خصوصاً نسل جوان و فرهيخته‌ی کشور با افکار و ديدگاه‌های معظّمٌ‌‌له، در چهار فصل تهيه و تدوين گرديده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، شرکت در انتخابات وظیفه‌ی، سیاسی، ملّی و اخلاقی،آگاهی و بصیرت در انتخابات، توجّه به ملاکهای دینی و انقلابی نه قومی و طایفه‌ای،حفظ وحدت ملّی بعد از انتخابات، ترجیح مصالح نظام بر مصالح حزبی و جناحی، برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و قانونی و نیز بیداری در مقابل دشمنان از مهم ترین موضوعات مهم این کتاب می باشد .

مروري بر بيانات و سيره‌ی عملي آيت‌‌الله العظمي خامنه‌‌ای(مدّظلّه‌ العالي)، رهبر معظّم انقلاب اسلامي، نشان مي‌دهد که ايشان از ابتدای رهبری خويش، تأکيد بسياری بر حضور مردم در همه‌ی صحنه‌‌ها، خصوصاً عرصه‌ی انتخابات داشته و به‌ خوبي پيامدهای مثبت و مهم آن را جهت حفظ نظام و کشور تشريح کرده‌اند.

بر اين اساس، جهت آشنايي عموم مردم خصوصاً نسل جوان و فرهيخته‌ی کشور با افکار و ديدگاه‌های معظّمٌ‌‌له، گردآوری و تدوين اين مجموعه ضروری به نظر می‌رسيد؛ لذا براي رسيدن به اين هدف مجموعه‌‌ی حاضر با عنوان «اخلاق انتخاباتی» در چهار فصل تهيه و تدوين گرديد که شامل گزيده‌ای قابل توجّه از ديدگاه‌های معظّمٌ‌له در طول دوره‌‌ی پُربرکت رهبری ايشان از سال 1368 تا 1390 می‌‌باشد.

در بخشی از کتاب با تاکید بر حضور آگاهانه و محققانه در انتخابات آمده است؛

حضوری آگاهانه و محققانه در انتخابات همه‌‌ى كسانى كه در مقابل اسلام و آينده‌‌ى اين كشور احساس مسئوليت مى‌كنند، وظيفه دارند كه در اين آزمايش الهى [انتخابات] شركت كنند. البته اين حضور بايد آگاهانه و از روى تحقيق و با به دست آوردن حجّت بين خود و خدا باشد. كسى كه رأى مى‌دهد و فردى را انتخاب مى‌ كند، بايد برطبق تشخيص باشد. اين تشخيص را به دست آوريد و ان‌شاءالله با قاطعيّت در اين آزمايش الهى شركت كنيد. قصد خدمت نه قدرت‌طلبی و جمع ثروت كسانى هم كه وارد عرصه‌‌ى انتخابات می‌شوند، بايد يك تقيداتى، تعهداتى داشته باشند. اين، خطاب به همه‌‌ى كسانى است كه به عنوان نامزد وارد عرصه‌ ى انتخابات می‌شوند... نامزد انتخابات بايد با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌‌طلبى و جمع‌‌كردن پول و مسائل گوناگون و انگيزه‌‌هاى ناسالم ديگر وارد شود، به كشور خدمت نمي‌كند. نامزد انتخابات بايد با انگيزه‌‌ى خدمت وارد شود؛ اين را بايد تشخيص داد، بايد فهميد، بايد حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب می‌شود.

منبع : انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثارآیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه‌العالی)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha