جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام دشت آبادی

حوزه / به برکت مجاهدت ایثارگران، امروز ایران اسلامی از لحاظ علمی، تکنولوژی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی در جایگاه ممتازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام کاظم دشت آبادی، پیش از ظهر امروز در جشن ولادت امام سجاد(ع) در یزد با اشاره به اینکه آن امام همام در چنین روزی در مدینه دیده به جهان گشود و در دوازدهم یا هجدهم ‌و بنا بر مشهور در ۲۵ محرم سال ۹۵ ه.‌ق در ‌حدود ۵۶ سالگی مسموم شده و به شهادت رسید گفت: آن حضرت در واقعه کربلا ۲۳ سال داشت، مرقد شریفش در مدینه در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی (ع) است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: دوران امامت ایشان که ۳۵ سال بود، مصادف با دشوار‌ترین دوران ظلم و خفقان امویان (از یزید تا ولید بن عبدالملک) گذشت.

وی در ادامه با تجلیل از مجاهدت های جانبازان و ایثارگران، گفت: جانبازان اسطوره‌های ایثار، شجاعت، تقوا و الگوی مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند و مردم از آنان الگو می‌گیرند.

حجت‌الاسلام دشت آبادی با بیان اینکه جانبازان کسانی هستند که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیده و توانستند درسال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کرده و در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

این فعال فرهنگی استان یزد با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها، اظهار داشت: به برکت مجاهدت ایثارگران، امروز ایران اسلامی از لحاظ علمی، تکنولوژی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی در جایگاه ممتازی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش کنونی سرزمین ما مرهون ایثارگران و رزمندگانی است که دلاورانه، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافته و مردانه دربرابر متجاوزان به حریم انقلاب اسلامی ایستادند و صحنه‌های ماندگاری ازایثار و مقاومت و رشادت بی‌نظیر و فداکاری در راه دفاع از اسلام را خلق کردند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha