سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عتبات عالیات

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به رسالت مهم روحانیون پاسخگویی به شبهات، گفت: روحانیون به شبهات فضای مجازی درباره بازسازی عتبات عالیات پاسخ مستدل دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام کاظم محمدی، ظهر امروز در نشست هیئت‌امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی اظهار داشت: علما و روحانیون رسالت مهمی در امر پاسخگویی به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی درباره بازسازی عتبات عالیات دارند.

وی افزود: علما و روحانیون باید برای شبهه زدایی از خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت کرده و شبهات مجازی و مطرح‌شده را به‌صورت مستدل پاسخ دهند و در جامعه روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: گاهی اوقات مردم سؤال می‌کنند درحالی‌که در کشور قشر ضعیف و فقیر وجود دارد و یا نیاز به فعالیت عمرانی زیادی در کشور داریم چرا باید به بازسازی عتبات عالیات کمک کنیم، لذا باید علما، روحانیان و مبلغان پاسخگوی این سؤالات و شبهات باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: هزینه نمودن برای ریشه‌کنی فقر، انکار نمی ­گردد، بلکه کمک به مستمندان، از نگاه تمامی مسلمانان و شیعیان عملی پسندیده و بلکه مؤکّد است، بسیاری از افرادی که پول خود را صرف هزینه‌های مقابر اولیای دین می­کنند، کمک­های شایانی نیز به افراد تهی­دست می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: تعمیر و زیباسازی قبور ائمّه اطهار (ع) تعظیم شعائر الهی است و قرآن مجید آن را نشانه تقوای قلوب و تسلّط پرهیزگاری بر دل‌ها می‏داند.

وی با تأکید بر فعالیت بیشتر روحانیان و مبلغان درزمینهٔ فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات، شبهه زدایی از ماهیت و اصل فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات را یکی دیگر از رسالت‌های مهم روحانیان در این زمینه عنوان کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر اینکه علما و روحانیون می‌توانند در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: علما و روحانیان خادم اهل‌بیت(ع) هستند و بزرگ‌ترین افتخار هم خادمی اهل‌بیت(ع) است؛ ازاین‌رو فعالیت در این مسیر توفیق بسیار ارزشمندی بوده که باید قدر دانسته شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت‌های ارزنده ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان شمالی، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در سطح کشور به‌عنوان یکی از ستادهای شاخص و برتر شناخته شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی استان خراسان شمالی درزمینهٔ بازسازی عتبات عالیات، افزود: این استان نسبت به جمعیت و شرایط خود درزمینهٔ فعالیت برای بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار(ع) در عراق در رتبه بالایی قرار دارد.

بر پایه این گزارش، در این نشست با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی به‌ عنوان مسئول جدید امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی به حاضران معرفی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha