پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 414594
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ پنجمین اجلاس سالانه اساتید موسسه آموزش عالی بنت الهدی و آئین بزرگداشت شهادت استاد مطهری و روز معلم در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی امروز در پنجمین اجلاس سالانه اساتید این موسسه با بیان این که ماه شعبان، مملو از رحمت الهی و میلاد ائمه اطهار علیهم السلام است، اظهار داشت: قدم نهادن در مسیر کسب علم و معارف الهی  از والاترین شئون نظام هستی است.

وی با بیان این که روز معلم، پاسداشت شهادت استاد مطهری و روز تجلیل از مقام شامخ اساتید و معلمان است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال تنها معلم نظام هستی است، اگر این موهبت الهی شامل حال بشر نمی شد، هیچ بشری توان دسترسی به معلومات را کسب نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با اشاره به این که تمام نظام آفرینش در زنجیره متصل مشتمل بر معلم و متعلم تعریف می شود، خاطرنشان کرد: تمام عالم هستی، علم متراکم بوده، در تمام نظام آفرینش چیزی جز علم نمی توان یافت.

وی در ادامه با بیان این که خالقیت و عالمیت عین صفات ذات خداوند متعال بوده، هیچ کدام بر دیگری تقدم فضیلتی ندارد، اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام(ص) تجلی جایگاه معلمی در عصر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است.

رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی با تأکید بر این که علم نور بوده، معلمیت خداوند متعال در بردارنده منوریت ذات اقدس الهی است، که تجلی بخش انوار آسمان ها و زمین است، یادآور شد: تا زمانی که نور الهی در وجود ما شعله ور نشود، نمی توانیم ادعای عالمیت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر استاد به مولفه اصلی که همان معرفت الله و رضایت باری تعالی است، توجهی نداشته باشد، هیچگاه اثر بخشی متعالی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با بیان این که قلب انسان ها منطقه خطاب انبیای الهی است، اظهار داشت: اگر علمی به قلب که همان منطقه مطلوب است، ورودی نداشته، به معرفت شهودی تبدیل نگردد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که معلمان باید نقش هدایت گری و نور افشانی معارف الهی را در نظام هستی بر عهده گیرند، یادآور شد: اگر توجه مستمر به خداوند متعال قطع شود، مهارت های معلمی هیچ تاثیری در تعالی بخش دانش ها نخواهد داشت.

رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی نورانیت بخشی را از مهمترین شئونات ذات اقدس الهی و وظایف معلمی برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که اتصال عبادی انسان با معبود و خالق هستی تداوم داشته باشد، شان معلمی شان دائمی نورانیت بخشی خواهد بود.

سخنران این مراسم ضمن اشاره به برخی از روایات اسلامی اظهار داشت: علم از جایگاه والایی در روایات اسلامی برخوردار است، به گونه ای که ملائکه همواره بال خود را برای طالبان علم و معارف الهی می گشایند.

وی قدم نهادن در مسیر کسب علم و معارف الهی را از والاترین شئون نظام هستی دانست و خاطرنشان کرد: نقش معلمی جایگاه انتقال رحمت و معرفت الهی و نورانیت بخشی به سینه های آدمیان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در پایان با بیان این که شب قدر شب استقرار نور الهی در قلب و شب استقرار معرفت الله است، یادآور شد: بر اساس روایات اسلامی تواضع در برابر استاد و معلم، همچون تواضع در برابر ذات اقدس الهی و انبیا نقش فراوانی در تعالی بخشی انسان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha