چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: استکبار ستیزی و ولایت مداری، جزء شاخصه‌های مهمی است که رئیس جمهور باید داشته باشد و از این رو به این مهم در انتخابات پیش رو باید توجه کرد.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده، اظهار داشت: رئیس جمهور باید اهل تولی و تبری، بوده و نسبت به مردم و ارزش های آنها تولی و از دشمن تبری بجوید.

وی افزود:  رئیس جمهور آینده باید در مقابل دشمنان و افرادی که در بیت المال دست اندازی می‌کنند، تندی و برخورد داشته، نه اینکه بخواهد با دشمنان کشور و اسلام مدارا کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: در رأس تمامی ملاک ها برای شخص رئیس جمهور آینده، باید شاخصه هایی چون استکبار ستیزی، ولایت مداری، استفاده از تجریبات دیگران، مشورت کردن و خود رأی نبودن، مورد توجه باشد.

وی با بیان این که رئیس جمهوری خوب است، که اگر رهبر معظم انقلاب راهی را مشخص می‌کنند، خلاف آن عمل نشود و با رهبری و ولایت فقیه زاویه نداشته باشد، افزود: به طور یقین مردم رئیس جمهوری را دوست دارند، که اهل صبر وتحمل، انتقاد پذیر، تلاشکر و صعه صدر داشته و تلاشش مستمر و همیشگی باشد.

مدیر حوزه عملیه رضویه بیرجند با بیان این که استکبار ستیزی یکی از شاخصه‌هایی است که رئیس جمهور باید داشته باشد و در برابر دشمن عقب نشینی نکند، به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با عقب نشینی هر قدم ما، دشمن ده‌ها قدم پیش روی می‌کند، اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری که قرار است، مسئولیت اداره کشور 80 میلیون نفری را بر عهده بگیرد، باید تنها با ملتش مدارا کند.

وی با اشاره به اینکه مدارا با دشمنان و سودجویان، عقب راندن کشور و پیش روی دشمنان سود جو است، اظهار داشت: رئیس جمهور مردمی باید شجاع و درد مند باشد و از حال و روز مردم در روستاها با خبر باشد.

حجت الاسلام دلدار بیان داشت: درست است که شورای محترم نگهبان 6 کاندید را تایید صلاحیت کردن، اما باید از بین این 6 کاندید فرد اصلح را انتخاب کرد.

   انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha