پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رمضان یعقوب مفتی مسلمین جمهوری لیتونی

حوزه/ رمضان یعقوب مفتی جمهوری لیتوانی تاکید کرد: گروهک های تروریستی همچون داعش و غیر آن ضد تمام انسانیت هستند و گروه و طایفه ی خاصی را هدف قرار نمی دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رمضان یعقوب مفتی جمهوری لیتوانی تاکید کرد: گروهک های تروریستی همچون داعش و غیر آن ضد تمام انسانیت هستند و گروه و طایفه ی خاصی را هدف قرار نمی دهد.

وی این سخنان را در حاشیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی جهانی"بهار شهادت" که توسط آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین و حضرت عباس و امام سجاد (علیهم السلام) برگزار شد، بیان کرد.

یعقوب گفت: روحانیون دینی اهمیت بزرگی در مبارزه با تفکر افراطی و کاهش گسترش آن دارند؛ چرا که آنان ملت ها و جوامع خود را مدیریت می کنند.

وی افزود:حضرت آیت الله سیستانی با صدور فتوای جهاد کفائی و حمایت از آوارگان ، اصول دین اسلام اصیل را عملی کردند ؛ چرا که اصل دین بر کار خیر و کمک به تمام نیازمندان است و این در واقع چهره واقعی تمام ادیان است.

مفتی مسلمانان لیتوانی تصریح کرد: نشست ها و دیدارهایی که زیر پرچم اسلام انجام می گیرد و فرقه های مختلف را یک جا جمع می کند در انتقال افکار و فرهنگ هایی که به تحقق صلح برای تمامی بشریت می انجامد، بسیار مهم است.

وی اشاره کرد: فرهنگ صلح و تحکیم رشته محبت و همزیستی بین ادیان، فرهنگ ها و طایفه های مختلف، مسئله بسیار مهمی است تا نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند و فرهنگ گذشت در میان این طایفه ها گسترش یابد.

فعالیت های جشنواره "بهار شهادت" از یکشنبه گذشته و با مشارکت شخصیت های علمی، دانشگاهی، ادبی، دینی، سیاسی، رسانه ای و نمایندگان ادیان و مذاهب و طایفه های مختلف از 35 کشور آغاز شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha