جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم برنامه ریزی دقیق و قوی حوزویان برای پاسخ به نیاز جامعه امروز در خصوص شناخت بیشتر در حوزه مهدویت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در سومین جلسه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور در مسجد مقدس جمکران گفت: ایجاد ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با توجه به فعالیت های گسترده ای که در حوزه مهدویت در کشور انجام می شد ضروری می نمود.

وی افزود: پس از ایجاد این ستاد، هیئت امنایی به منظور بهبود روند فعالیت های این ستاد تعیین شدند و خوشبختانه تا کنون نیز فعالیت های خوبی نیز در این ستاد برنامه ریزی و اجرا شده است که از جمله آنها می توان به ایجاد یک روند منظم در تدوین برنامه ها اشاره کرد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور اظهارکرد: با توجه به کارهای گسترده ای که در این ستاد برنامه ریزی و اجرا شده است، باید این نکته را نیز بگوییم که هنوز به جایی که انتظار داشته ایم نرسیده ایم، ولی حداقل این نکته را نیز نمی توان انکار کرد که حداقل در مسیر رسیدن به این هدف قرارداریم.

وی گفت: موضوع مهدویت از جمله معدود موضوعات دینی است که به راحتی قابلیت تبدیل شدن به یک جریان جهانی را دارد؛ به عنوان مثال شاید نتوان در حوزه معرفت معادشناسی چنین جریاناتی ایجاد کرد ولی مهدویت قطعا با توجه به کارکردهایی که دارد قابلیت ایجاد و هدایت جریان های گسترده را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی اظهارکرد: خوشبختانه گام های درست و مهمی در عرصه مهدویت کشور برداشته شده است که از جمله آنها می توان به نام گذاری و ثبت دهه مهدویت در کشور اشاره کرد که خوشبختانه این دهه در تقویم کشور ثبت شده است و همه ساله توسط این ستاد نامگذاری می شود.

وی یادآورشد: دنیای اسلام خسته از افراط ها و  شنیدن صداهای ناصواب به دنبال شناخت مهدویت حقیقی است؛ اگر امروز شاهد آن هستیم که گروه های افراطی از جمله تکفیری ها این چنین جذب نیرو می کنند به این دلیل است که ما کم کاری کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی اظهارکرد: یکی از مسایلی که باید در عرصه مهدویت به دنبال آن بود ، ایجاد یک استراتژی مشخص و هدفمند در صداوسیما و فضای رسانه ای کشور است زیرا این فضا قطعا می تواند یک روند مثبت را در حوزه فرهنگ سازی عمومی مهدویت در جامعه ایجاد کند.

وی گفت: امروزه مردم جهان و ایران از حوزه و قم و جمکران انتظار دارند، این جریان مقدس را راهبری کند و قطعا حضور حوزویان متخصص در زمینه مهدویت می تواند پاسخ بسیار مناسبی برای این عطش بزرگ اجتماعی و فرهنگی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha