شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی

حوزه / در حالات بسیاری از علما و بزرگان نقل شده که به هیچ وجه حاضر به استفاده از پارچه خارجی برای تهیه لباس نبوده‌اند، حتی جنس عمامه ای که به سر می‌بستند باید از پارچه‌ ایرانی می‌بود...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، سه شنبه شب، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، اظهار داشت: ذکر «لا حول و لا قوّة الّا باللَّه» را باور کنیم و به مال و اموال خود نبالیم و چنانچه خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی افتد، بنابراین همیشه و در همه شرایط باید اعتماد و توکل به خدا داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: ابراهیم خلیل در میان آتشی افروخته و گداخته که به دستور نمرود در آن قرار گرفته بود، از هیچ کس درخواست کمک نکرد و منتظر تقدیر الهی ماند، این همان اعتماد به خداست.

استاد دانشگاه شهید مطهری مشهد در ادامه افزود: تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده از تولیدات داخلی، سخنی نیست که اختصاص به امروز داشته باشد، بلکه در حالات بسیاری از علما و بزرگان نقل شده که به هیچ وجه حاضر به استفاده از پارچه خارجی برای تهیه لباس نبوده‌اند، حتی جنس عمامه ای که به سر می‌بستند باید از پارچه‌ ایرانی می‌بود؛ زیرا معتقد بودند که استفاده از جنس خارجی زمینه بیکاری جوان ایرانی را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام واعظ شهیدی ابراز کرد: چرا وضعیت اقتصادی امروز مملکت باید به گونه ای باشد که هر کس برای حل آن نسخه ای بدهد، در حالی که نسخه حقیقی «اقتصاد مقاومتی» است که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده‌اند.

کارشناس امور فرهنگی  تأکید کرد: اگر همه مردم عزمشان را جزم کنند که دیگر جنس خارجی نخرند و از اجناسی که در داخل تولید می شود، استفاده کنند، اوضاع اقتصادی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: چرا باید کار ما به جایی برسد که حتی سوزن را از کشوری خارجی وارد کنیم، آن‌هم در شرایطی که در زمینه بسیاری از علوم و فنون با دنیا در حال رقابت هستیم، در شرایطی که قرار است یکی از وسایل مهم مخابراتی را به فضا بفرستیم و در کشور از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام واعظ شهیدی تصریح کرد: با وجود امکاناتی که در سطح بالا فراهم می‌کنیم آیا برای چیزهای پیش پا افتاده باید سراغ کشورهای خارجی برویم و کالا وارد کنیم.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری بیان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری قاطعانه عزم خود را جزم کنند؛ روابط خارجی و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌‌ها مقبول است، اما باید شرایط کار و فعالیت در داخل کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha