سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی حوزه استان نام‌نویسی و متقاضی تحصیل در مدارس علمیه هستند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 850 نفر از این 2 هزار و 350 نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه استان برادر و یک هزار و 500 نفر نیز خواهر هستند.

وی با اشاره اینکه آزمون ورودی حوزه خراسان شمالی جمعه 15 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: آزمون ورودی حوزه استان، در سه مقطع پایه نهم (دوره اول متوسطه) و دیپلم و کاردانی، روز جمعه همین هفته (15 اردیبهشت) در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی زمان اعلام نتایج آزمون را هشتم خردادماه امسال اعلام کرد و گفت: با توجه به استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه‌ و تمدید بیش از دو مرحله مدت‌زمان ثبت‌نام در آزمون ورودی، درمجموع 2 هزار و 350 نفر برای نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه از میان این تعداد داوطلب 600 طلبه پس از قبولی در آزمون و مصاحبه برای ورود به مدارس علمیه استان پذیرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: زمان انجام مصاحبه از قبول‌شدگان در آزمون کتبی 28 خرداد بوده و زمان اعلام نتايج نهايي هم بيستم تیرماه امسال است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با تأكيد بر اينكه پذيرش قطعي منوط به قبولي در تمام مراحل پذيرش است، گفت: انتخاب افراد باهوش و بااستعداد علمی مناسب و دارا بودن حسن معنوی و اخلاقی که لازمه کار بزرگ روحانیت است، ازجمله مباحث مهم در پذیرش طلاب جوان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در کنار آزمون و مصاحبه، دوره تثبیت را هم برای ورودی‌های حوزه برگزار می‌ شود تا علاقه‌منداني كه تمام مراحل پذيرش را گذرانده‌اند با شناخت درست از حوزه پا به این عرصه گذاشته و در مقابل، ما هم شناختی از آنان داشته باشيم.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اینکه از 20 شهریورماه امسال کلاس‌های درس مدارس علمیه استان آغاز می‌شود، اظهار داشت: متقاضیان داراي مدرک پايه نهم و دهم(دوره اول متوسطه) با معدل 18 و بالاتر، ديپلم و كارداني با معدل 17 و بالاتر، متقاضيان داراي مدرك كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري با حداقل معدل 12 و حافظان كل قرآن کریم از حضور در آزمون كتبي معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله نخست پذیرش مدارس علمیه استان ثبت‌نام کردند که درنهایت از اين تعداد ۲۸۰ نفر پذیرش قطعي شدند؛ لیکن اميدواريم امسال تعداد بيشتري بتوانند جذب مدارس علميه خراسان شمالی شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha