شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو نهاد فرهنگی تاثیرگذار هستند که باید در اجرای طرح های مختلف فرهنگی و دینی از همدیگر حمایت کنند.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری به برنامه های این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: جمعی از فرهنگیان استان با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار می کنند. همچنین زنگ سپاس در مدارس نواخته خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح تعامل بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هدف آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت های حوزه در ارتقای فرهنگ آموزشی و دینی است و در این دوره بیشترین همکاری بین این دو نهاد مهم در استان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اهداف ۲۲ گانه ستاد همکاری ها و ابلاغ آیین نامه اجرایی در راستای عملیاتی کردن طرح ها و بهره گیری از ظرفیت های حوزه استان، برنامه سالانه تدوین شده و در قالب این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

پاشایی ادامه داد: همچنین در خصوص غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان برنامه ریزی شده تا از حضور روحانیون در برنامه های تابستانی بهره مند شویم.

وی بر ضرورت تعامل بیشتر حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این دو نهاد فرهنگی تاثیرگذار هستند و باید از همدیگر حمایت کنند .

پاشایی عنوان کرد: حوزه های علمیه باید در اجرای طرح های مختلف دینی برای دانش آموزان به خصوص گفتمان دینی در مدارس، برگزاری کارگاه های علم و دین و حضور روحانیت به عنوان امام جماعت یاریگر ما باشند، چرا که برای اجرای این طرح ها نیازمند نیروهای متخصص هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان از اجرای نهضت نمازخانه سازی در این استان خبر داد و ابراز داشت: نهضت نمازخانه سازی مستقل مدرسه ای در این استان اجرایی شد و  طی آن، ۶۰ باب نمازخانه در طول سه ماه احداث شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha