جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آثار و برکات صحیفه سجادیه در سبک زندگی اسلامی گفت: یكي از منابع مهم و بهترین منابع سبك زندگي اسلامي، صحيفه سجاديه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مقالات همایش ملی «سجاده مهر» در مسجد امام سجاد (ع) بجنورد، اظهار داشت: براي سبك زندگي اسلامي بايد با معارف آشنا بود که یكي از منابع مهم سبك زندگي اسلامي صحيفه سجاديه است.

وی با بیان اینکه تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی، ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی است، افزود: بهترین شیوه و الگو زندگی، بهره‌گیری از معارف اسلامی و دینی و یکی از منابع مهم نیز صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) است.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه نام استان خراسان شمالی به برکت سفر رهبری به این استان و طرح‌ریزی موضوع سبک زندگی اسلامی بر سر زبان‌ها افتاد، اظهار داشت: به یُمن این سفر و حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب در استان، هر جا بحث سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود، نام خراسان شمالی می‌درخشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر است بخشی از کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به‌صورت ملی و با عنوان «سجاده مهر» در خراسان شمالی اجرا شود، گفت: سبک زندگی اسلامی در سیره امام سجاد (ع) به‌عنوان محور این همایش مطرح است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ان شاءالله برگزاری این همایش منشأ يك تحول فرهنگي و معنوی در استان باشد، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این همایش به‌عنوان یک حرکت فرهنگی زمینه‌ساز الگو گیری ما از سیره و منش ائمه اطهار (ع) شود.

گفتنی است، در این مراسم پوستر فراخوان مقالات همایش ملی «سجاده مهر» در مسجد امام سجاد (ع) بجنورد با حضور مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha