جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که جریان نفاق اسلام را وارونه جلوه می دهد، گفت: اگر قرار است ما در زمینهٔ فرهنگي و مبارزه با استكبار پيشرو باشيم مسئولان فرهنگي بايد به سيره امام سجاد (علیه‌السلام) اقتدا كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حجت سالاری مکی شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مقالات همایش ملی «سجاده مهر» در مسجد امام سجاد (ع) بجنورد اظهار داشت: جريان نفاق طي  50سال بعد از رحلت پيامبر اسلام (ص) از اسلام ناب يك اسلام وارونه ساختند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: جریان نفاق ، اسلامی وارونه كه در آن حلال و حرام به آغشته شده و تبعيض و فاصله طبقاتي در آن هست، به وجود آورد و كار به‌جایی رسيد كه سر مبارك فرزند رسول خدا(ص) را همان مردمي كه پيامبر(ص) را ديده بودند و در ركاب امام علي (ع) شمشير زده بودند، به نيزه زدند.

وی ادامه داد: امام حسين (ع) در كربلا آن‌قدر تنها بودند كه كسي به «هل من ناصر» ايشان جواب نداد، اما در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد پاي درس اين دو امام تحصيل می‌کنند، حال سؤال اين است كه در این‌ بین چه اتفاق می‌افتد كه اين روحيه علم جويي چنان زنده می‌شود كه مردم گرايش شديد به حلقه‌های علمي پيدا می‌کنند، باید گفت که اين به خاطر اقدامات و فعالیت‌های امام سجاد (ع)است كه به تربيت انسان‌ها پرداختند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر قرار است ما در زمینهٔ فرهنگي و مبارزه با استكبار پيشرو باشيم مسئولان فرهنگي بايد به سيره امام سجاد (علیه‌السلام) اقتدا كنند.

دبیر کمیته علمی همایش ملی «سجاده مهر» در خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری بخشی از کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به‌صورت ملی و با عنوان «سجاده مهر» در خراسان شمالی اظهار داشت: برگزاری مراسم رونمایی از پوستر فراخوان این همایش در مسجدی که به نام همین امام همام است، بسیار ارزشمند بوده و ان شاءالله قرار است اين مسجد به‌عنوان پايگاهي براي همايش امام سجاد (ع) باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 91 و در سفر به خراسان شمالی موضوع ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی را در این استان باب کردند، برگزاری همایش ملی «سجاده مهر» به‌عنوان بخشی از این کنگره به خراسان شمالی واگذار شده است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در محورهای حقوق متقابل زوجین، حقوق مسجد و خانواده، حقوق متقابل والدین و فرزندان، خانواده و اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی  به دبیرخانه همایش مستقر در دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

وی همچنین به مهلت ارسال آثار به همایش ملی سجاده مهر نیز اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان تا سی‌ام شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا مقالات خود را به آدرس بجنورد، خیابان شهید بهشتی، کوچه شهید محمدی، دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

دبیر کمیته علمی همایش ملی «سجاده مهر» در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این همایش نیز 12 محرم هم‌زمان با سالروز شهادت امام سجاد (علیه‌السلام) در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha