شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تغییر سبک زندگی سبب شده که خانواده‌ها ارتباط بسیار کمتری با یکدیگر داشته باشند و همین موضوع به افزایش آمار افسردگی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در جمع مسئولان حوزه سلامت استان یزد اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زمینه بیماری‌ها، ریشه‌یابی و شناسایی علل شیوع آنها و برنامه ریزی در زمینه پیشگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به مسئله  ریزگردها به ویژه در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه از سوی مسئولان و محققان بررسی های لازم انجام شود تا منشاء اصلی ریزگردها مشخص و نسبت به مقابله با آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: این که ما بگوییم ریزگردها را چه کنیم یک مسئله است و مسئله دیگر این است که ببینم علت اصلی این ریزگردها و افزایش قابل توجه آن چیست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های خوب در حوزه درمان کشور است، گفت: افراد بسیاری از استان‌های دیگر برای درمان به یزد سفر می‌کنند و در این استان حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه این موضوع و حضور بیماران دیگر استان‌ها و حتی دیگر نقاط کشور به آن باید توجه شود، لزوم برخورد صحیح و مناسب با آنهاست که خاطره خوبی در ذهن آنها از یزد باقی بماند.

آیت الله ناصری یزدی به ضرورت توجه به مراقبت تغذیه اشاره کرد و گفت: علت اینکه فست فودها افزایش پیدا کرده‌اند، تغییر سبک زندگی و عدم توجه خانواده‌ها به سلامت تغذیه است.

وی خاطر نشان کرد: تغییر سبک زندگی سبب شده که خانواده‌ها ارتباط بسیار کمتری با یکدیگر داشته باشند و همین موضوع به افزایش آمار افسردگی در جامعه شده است.

امام جمعه یزد یکی از علل این موضوع را ساعات کار بانوان در خارج از منزل دانست و گفت: لازم است که ساعت کاری بانوان به 4 ساعت کاهش پیدا کند و مابقی زمان را به مدیریت خانه و خانواده بپردازند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha