جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/اولین ویژگی یک نامزد اصلح در انتخابات ولایت پذیر بودن اوست؛ چرا که ولایت ستون اصلی خیمه نظام است و کسی که کوچکترین حرفی علیه ولایت فقیه بزند را قبول نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت انتخابات در تقویت نظام اسلامی به تشرح ویژگی های نامزد اصلح پرداختند.

معظم له با بیان اینکه باید در تبلیغات انتخابات بین نظام اسلامی و دولت فرق گذاشت گفتند: نظام اسلامی ما یک هدیه الهی است و هرگونه تخریب و تضعیف این نظام گناهی نابخشودنی و بزرگ است؛ دولت ها می آیند و می روند، اما نظام اسلامی همچنان وجود دارد، لذا نباید حرفی زد که به تخریب و تضعیف اصل نظام منجر شود.

ایشان در تشریح ویژگی های نامزد اصلح  گفتند: اولین ویژگی یک نامزد اصلح ولایت پذیر بودن اوست، چرا که ولایت ستون اصلی خیمه نظام است و کسی که کوچکترین حرفی علیه ولایت فقیه بزند را ما قبول نداریم.

معظم له در بیان ویژگی های بعدی نامزد اصلح تاکید کردند: استکبار ستیزی و خدمت به مردم از ویژگی های بعدی یک نامزد اصلح جهت انتخاب می باشد و اگر کسی با این ویژگی ها، توام با اخلاص الهی به میدان بیاید قطعا می تواند بر مشکلات فائق آید.

*مجلس چرا برای کمک به اقشار کم درآمد مخالفت می‌کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کسانی که در مسیر پرداخت یارانه به اقشار ضعیف جامعه سنگ اندازی می کنند، گفتند: مجلس شورای اسلامی، چرا می تواند برای برخی افراد حقوق بالای بیست میلیون تومان تصویب کند، اما نمی تواند برای قشر کارگر و معلم که سختی های زیادی نیز متحمل می شوند، حقوق خوب تعریف کند و کسی را هم که می خواهد در مسیر پرداخت یارانه بیشتر به نیازمندان تلاش کند را جلوگیری می کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که انتخابات به سرنوشت مردم مربوط است، اظهار داشتند: اسلام سرنوشت ما را به دست خودمان داده است، بر این مبنا باید خودمان در انتخابات شرکت کرده و همچنین دیگران را به حضور پرشور در انتخابات دعوت نماییم تا بتواینم با حضور موثر خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی نماییم.

ایشان در پایان با تأکید بر حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات افزودند: ما مصداق را معین نمی کنیم، اما مردم با توجه به معیارهای تعهد، استکبار ستیزی، ولایتمداری و خدمتگزاری باید اصلح را انتخاب کنند، همه مردم باید به میدان بیایند، چرا که  این یک وظیفه شرعی و اسلامی و یک تکلیف است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha