جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسینی - قزوین

حوزه/ فعال فرهنگی گفت: برخی افراد با وجود برخورداری از تحصیلات عالی، در تصمیم‌گیری بسیار ناتوان هستند و به همین علّت در زندگی اجتماعی و خانوادگی با مشکلات جدّی روبه ‌رو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد حسینی، پیش از ظهر امروز در سلسله کلاس های مهارتی زندگی، که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزارشد، به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره وگفت: اخلاق خانوادگی و اصول همسرداری و شخصیت زن نزد پیامبر اعظم(ص) یکی از موضوعاتی است که در تاریخ اسلام اهمیت زیادی دارد؛ این موضوع نشان دهنده رفتارشناسی پیامبر اکرم (ص)  در دو محور همسرداری و اخلاق خانوادگی است.

وی افزود: عالی ترین و مهمترین بُعد زندگی رسول الله(ص) بعد اخلاقی اوست و او در زمانی و در جامعه ای ظهور کرده بود که رذایل اخلاقی بین مردم حکم فرما بود و فضایل اخلاقی در آن جامعه جایی نداشت.

اکارشناس  حوزوی گفت: گفتار و رفتار معصومان در تمامی مراحل زندگی، الگوی بشر برای رسیدن به کمالات انسانی و اخلاقی است و شیوه های تربیتی پیامبر اکرم(ص)  به ویژه در سیره خانوادگی و اصول همسرداری ایشان، می تواند سعادت خانواده ها را تضمین کند؛ چرا که سیره پیامبر(ص) به عنوان یکی از منابع چهارگانه شناخت اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به تکریم، و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌شمرد و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند؛ و هم این که هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای مادّی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون و آرامش برمی‌شمارد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد و انسان‌ها را بر عهده دارد و اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی باایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه‌ای ایده‌آل برای نسل آینده بسازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha