سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام امرالله سبحانی نیا

حوزه/ دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان این که تغییر نگرش به نماز یکی از توطئه‌های دشمنان است، گفت: در این توطئه، مردم تنها به برگزاری نماز توجه می‌کنند و برگزاری باعزت همراه با پرداختن به آثار و برکات نماز مورد توجه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی نیا، امروز در نشست اعضای شورای اداری گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: باهمت امام راحل، شهدا و مردم، انقلاب اسلامی که دارای ساختار معنوی و ملی است در کشور به پیروزی رسید.

وی اظهار کرد: معنویت جزء لاینکف نظام جمهوری اسلامی ایران است و همان‌گونه که مردم از حیثیت ملی دفاع می‌کنند، به حیثیت معنوی نیز توجه می‌کنند که نماز نقش مهمی در ساختار معنوی کشور دارد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا یکی از تهدیدهای کنونی را تغییر نگرش به نماز عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش به نماز یکی از توطئه‌های دشمنان می‌باشد، در این توطئه مردم تنها به برگزاری نماز توجه می‌کنند و برگزاری باعزت همراه با پرداختن به آثار و برکات نماز مورد توجه نیست. لذا در این شرایط برای حفظ نظام معنوی خانواده و سلامت دنیوی فرزندان باید از ارزش بودن نماز حفاظت شود که در این راستا باید به جلوه‌های زیبای نماز پرداخته شود.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی همچنین در حاشیه این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین رویکرد این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گفت: خانواده‌ها مهترین پایگاه تربیت فرزندان هستند، لذا برای مدیریت درست ‌دینی در خانواده یکی از مهترین رویکردهای ستاد اقامه نماز می‌باشد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه تقویت انتقال مفاهیم دینی در موفقیت روحانیون مؤثر است، در راستای ارتقا دانش و مهارت ائمه جماعات سلسله جلسات متعددی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به گسترش فضای مجازی باید سازمان‌های فرهنگی رویکرد خود را تغییر دهند، تصریح کرد: باید از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دینی و اقدامات هنری استفاده می‌شود که در این راستا در سطح استان خراسان رضوی اقداماتی از جمله برگزاری مسابقه نماز و فضای مجازی، چاپ مجله الکترونیکی نماز و تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا به نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: نماز بر اساس پیام مقام معظم رهبری در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است و در همین راستا ستاد اقامه نماز تمامی متصدیان حوزه آسیب اجتماعی را با معنویت آشنا می‌کند تا از این طریق بتوان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و احیاء مسائل دینی است که در رژیم پهلوی مغفول و یا حذف‌شده بود، می‌باشد لذا علاوه بر وظیفه شرعی مسئولان، باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در حوزه اداری تلاش کرد.

محمدعلی نبی پور بابیان اینکه اکثر ادارات گناباد فضای مناسبی را برای اقامه نماز اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: تخصیص مکان و فضای لازم برای اقامه نماز و برگزاری سر وقت نماز در ادارات نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی اقامه نماز دارد.

گفتنی است، شهرستان گناباد دارای ۱۵۰ مسجد می‌باشد که در ۱۰۳ مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود؛ همچنین در ۹۵ مدرسه و ۴۰ اداره شهرستان نماز جماعت به امامت روحانیون اقامه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha