پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس طلاب

حوزه/ طلبه امروز با طلبه ده ها سال قبل تفاوت دارد و آنچه که مردم امروزه از حوزویان می خواهند، متفاوت و قابل قیاس با سال های گذشته نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز معلم، با حضور مدیر و معاونین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه از اساتید و طلاب نخبه علمی، اخلاقی و پژوهشی این مدرسه تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام ارجمندی با اشاره به شاخصه های طلبه موفق، اظهار داشت: طلبگی فقط درس خواندن، امتحان دادن و نمره قبولی گرفتن نیست؛ طلبه یعنی تمام شئونات طلبگی در یک انسان جمع شود تا مصداق یک طلبه موفق در او تشکیل و متجلی شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه افزود: برخی ها خیال می کنند وارد حوزه شدن یعنی اینکه فقط در یک مسجدی مشغول به کار باشند و این خود یک نگرش سطحی است، لذا هدف و آرمان طلبگی باید بلند و بالنده باشد، چراکه طلبه امروز با طلبه ده ها سال قبل تفاوت دارد و آنچه را که مردم امروزه از طلبه می خواهند متفاوت و قابل قیاس با سال های گذشته نیست.

وی به رعایت آداب و اخلاق طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از عواملی که باعث تأثیرگذاری در بین مردم می شود رعایت آداب و اخلاق شایسته و در شاًن طلبگی است چراکه مردم انتظار دارد آنچه که روحانی و طلبه می گوید، خود به آنها عامل باشد، لذا در غیر این صورت کلامش در بین مردم نافذ نخواهد بود.

گفتنی است، در این مراسم از 24 نفر از طلاب برگزیده و نخبه علمی و پژوهشی به همراه اساتید تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha