پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۸۳% جوانان عرب نسبت به رئیس جمهور آمریکا بدبین هستند

حوزه/، یک تحقیق آماری از جوانان در کشورهای عربی نشان داد که درصد بالایی از آنان نظر خوبی نسبت به رئیس جمهور جدید آمریکا ندارند و نسبت به او خوش بین نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از csmonitor، یک تحقیق آماری از جوانان در کشورهای عربی نشان داد که درصد بالایی از آنان نظر خوبی نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا ندارند. بر این اساس 83% جوانان از 16 کشور عربی مختلف در رده‌های سنی 18-24 که در این نظرسنجی جدید شرکت کرده بودند، دیدگاهی منفی نسبت به رئیس جمهور جدید آمریکا داشتند.

به علاوه 64% نیز گفتند که با نگاه «نگرانی، خشم و ترس» به رئیس جمهور جدید آمریکا می‌نگرند. این درحالی است که نگرش منفی جوانان عرب نسبت به باراک اوباما 52% بود و حتی جورج دبلیو بوش که به دلیل حمله به عراق یکی از منفورترین رئیس جمهور‌های آمریکا در میان جوانان عرب بود، آمار 77% نارضایتی را به خود اختصاص داده بود.

این تحقیقات که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که اکثریت جوانان عرب انتخاب ترامپ را یک عامل مخرب در منطقه در 5 سال آینده می‌دانند و نگران هستند که رئیس جمهور آمریکا بیش از گذشته ضدمسلمانان باشد.

70% جوانان عرب نیز معتقد بودند که ترامپ یک اسلام‌ستیز است و نیمی از جوانان کشورهای عرب نیز اعلام کردند که دستور اجرایی منع ورود مسلمانان به آمریکا می‌تواند منجر به رشد سربازگیری گروه‌های داعشی و تکفیری در میان جوانان مسلمان شود.

این نظرسنجی در میان 3500 نفر از طریق مصاحبه‌های حضوری در میان کشورهای عربی مختلفی چون مصر، اردن، عربستان و مراکش انجام شد. شرکت کنندگان همچنین قیمت نفت را یکی از عوامل تاثیرگذار در منطقه در 5 سال آینده دانستند و داعش را بزرگترین چالش منطقه دانستند.

پس از انتخابات، دولت جدید آمریکا دستور اجرایی مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان 6 کشور اسلامی را صادر کرد. این قانون جدید آمریکا منجر به خشم و اعتراضات گسترده‌ای در سرتاسر آمریکا و دنیا شده و سبب برگزاری تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌هایی در شهرهای مختلف گردید. سرانجام نیز دادگاه این کشور دستور اجرایی صادره را موقتا متوقف ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha