سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع)

حوزه/ همایش «معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع)» با حضور و سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز طی سخنانی در این همایش که در سالن همایش های این موسسه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت های اجتماعی و سیاسی تشکیل دولت و انتخاب دولتمردان اظهار داشت: کارگزار و مسئول در نظام اسلامی بر اساس آموزه های اهل بیت(ع)، نباید به فکر تامین منافع خود باشد، بلکه می بایست با در نظر گرفتن اخلاق و تقوا ، به دنبال خدمت رسانی صادقانه به مردم باشد.

آت الله مصباح یزدی افزود: تخصص و تعهد ، داشتن روحیه کار و خبره بودن در انجام آن از دیگر ویژگی های کارگزار و دولتمرد  شایسته است که به خصوص در زمان انتخابات و انتخاب اصلح باید به این شاخصه ها توجه جدی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز با بیان این که عالمان دینی باید به عرصه نقد و نقادی عملکرد مسئولان بپردازند، ابراز داشت: داشتن حیا و خویشتن داری در مواجهه با بیت المال و امتیازات خاص ، از دیگر شاخصه های مهم یک مسئول در دولت اسلامی است که به طور خاص در کلام امیرالمومنین (ع) به آن توجه شده است.

وی افزود: وجود طمع و حرص و روحیه مال اندوزی از جمله آسیب ها و آفت های بزرگ یک مسئول و کارگزار نظام اسلامی است و حال آن که سیاستمدار و مسئول صالح و متقی ، از افتادن در این دام ها به شدت حذر می کند.

گفتنی است:؛ در ادامه این همایش میزگرد علمی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی و نیز استاد رجبی دوانی از اساتید تاریخ اسلام برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha