شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: فرهنگ سیاسی قبل از فرهنگ دینی برای ما باید اهمیت داشته باشد، چون ریشه فرهنگ دینی در توسعه سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، در همایش تبیین گفتمان انقلاب اسلامی که پیش از ظهر با حضور مبلغین و روحانیون استان یزد در دفتر نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، برگزاری این گونه برنامه ها را در حوزه های علمیه بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همایش هایی با عنوان گفتمان انقلاب اسلامی ، بسیار لازم و مثمر ثمر است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: در این جلسات از بابعاد مختلفی مانند انتقال تجربیات به یکدیگر، بیان واقعیات جامعه نسبت به هم، توجه و انجام رسالت نسبت به دین، انقلاب، اسلام و تشیع بسیار مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه سخنرانی یک مفهوم خاص و ویژه ای دارد ، افزود: سخنرانی امروزه صحبت کردن برای جمع است و جنبه خطابی و حماسی خود را از دست داده و ذائقه مردم نسبت به گذشته متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تاکید بر اینکه در سخنرانی های خود باید باتوجه به ذوق و مزاج مستعمین  سخن گفته شود، خاطر نشان کرد: افراد در جمع ، مزاج جمعی پیدا می کند و از حالت فردی خارج می شود و مطابق با افراد دیگر برخورد خواهد کرد پس ما نیز بایستی طبق ذوق آنها محتوا را آماده سازی کنیم تا از تاثیرات بیشتر و بهتری برخوردار باشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از محورهای که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم این است که موضوعات تازه را انتخاب و در الفاظ و قالب های نو و جدید بیان کنیم.

وی، بکارگیری سلیقه برای انتخاب یک موضوع را یک اصل برشمرد و گفت: به طور مثال در مسئله انتخابات می توانیم موضوعات خاص و جدیدی را انتخاب کنیم تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد و همچنین می توان بسیاری از مسائل را به صورت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

تولیت مدرسه علمیه «مصلی» یزد با بیان اینکه در مسئله انتخابات می توان مباحث را در قالب احکام انتخاباتی مطرح کرد، افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف روحانیت و مبلغین بیان احکام است، می شود با دسته بندی های درست احکام انتخاباتی در منابر خود، بدون ایجاد حساسیت مطالب خود را مطرح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات هم حق است و هم تکلیف، عنوان کرد: امروزه ورود در مباحث روز یکی از ضرورت هاست و روحانیون و مبلغین نیز بایستی در برهه حساسی مثل انتخابات ورود جدی پیدا کنند و ملاک ها را برای مردم بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به اینکه اصل نظام وابسته به روحانیت است، خاطر نشان کرد: اگر روحانیت در مسائلی مانند انتخابات ورود پیدا نکند پس چه کسی مردم را نسبت به فرد اصلح آگاه سازد، این نشان از جایگاه خاص روحانیت در جامعه است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: فرهنگ سیاسی قبل از فرهنگ دینی برای ما باید اهمیت داشته باشد چون ریشه فرهنگ دینی در توسعه سیاسی است.

 وی ضمن اشاره به اینکه هیچ کس مانند روحانیت در مردم نفوذ کلام ندارد، ابراز داشت: روحانیت می تواند با روش های مختلفی مانند تسخیر عواطف شنوندگان، روح دار کردن کلام، ایجاد حس کنجکاوی در مستمع و راههای دیگر، این تاثیرگذاری را افزایش دهیم و در جهت منافع نظام و انقلاب اسلامی بکار بگیریم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha