جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 414809
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
براتعلی منصوریان

​معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمرنگ بودن همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در خراسان نسبت به دیگر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، براتعلی منصوریان در نشست همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: با توجه به اینکه نشست اعضای کمیته همکاری‌ها سال ها در کشور در حال برگزاری است، اما هنوز در مشهد حرکتی جدی صورت نگرفته است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: آشنایی دانش آموزان و معلمان با فضای حوزه و روحانیون بی‌شک فضای معنویت و گرایش به دین را در بین افراد جامعه بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه دیدار با علما و فضلای حوزه در آشنایی و جذب دانش آموزان به حوزه اثر گذار است، افزود: حضور در حوزه‌های علمیه و امکان استفاده از فضای مدارس علمیه، ذی‌طلبگی و اخلاق و معنویت بین طلاب و اساتید نیز می‌تواند در جذب و پذیرش حوزه تاثیرگذار باشد.

منصوریان همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در سطح مدارس آموزش و پرورش گفت: سالانه دانش آموزان زیادی در مسابقات حفظ، قرائت، تجوید، ترتیل و ... قرآن شرکت می‌کنند و حضور حوزه علمیه در برگزاری این مسابقات نیز می‌تواند در جذب نخبگان قرآنی اثربخش باشد.

وی در پایان با اشاره به طرح امین، ابراز کرد: آموزش و پرورش برای اجرایی کردن نظام تربیتی حوزه در برخی مدارس، آمادگی دارد.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha