جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صالحی مازندرانی

حوزه/ مسئول حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی گفت: ساختمان جدید این مدرسه علمیه در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع در ۶ طبقه تجدید بنا شد و ان شاء الله بعد از ماه مبارک رمضان با حضور علما و شخصیت های حوزه افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید جلال صالحی ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی که در دفتر این استاد برجسته حوزه برگزار شد، با اشاره به تربیت 2 هزار طلبه از سوی مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی، گفت: به پاس زحمات سی ساله آیت الله صالحی مازندرانی(ره) در پرورش طلاب و روحانیان، حوزه علمیه سعادتیه با مصوبه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و عنایت ویژه مدیریت حوزه علمیه مازندران به نام این عالم ربانی تغییر نام یافت.

وی با بیان اینکه این حوزه نزدیک به 220 سال قدمت دارد، گفت: این حوزه در حال تخریب بود و بر این اساس تصمیم بر احیای آن گرفته شد؛ ساختمان جدید حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی در زمینی به مساحت حدود 2 هزار متر مربع در 6 طبقه تجدید بنا شد و ان شاء الله بعد از ماه مبارک رمضان با حضور علما و شخصیت های حوزه افتتاح می شود.

مسئول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی با اشاره به پذیرش 300 نفر طلبه در این حوزه، گفت: این طلاب از پایه یک تا 6 هستند و با هماهنگی با مرکز مدیریت طلاب پایه هفت تا 10 از سال تحصیلی جدید پذیرش می‌شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه رشته تفسیر قرآن در آینده نزدیک در حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی راه‌اندازی می شود، گفت: این حوزه در مازندران از نظر کارهای فرهنگی ممتاز است و در مراسم‌ های مختلف در اعیاد، ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) بسته ‌های فرهنگی توزیع می شود.

وی همچنین به فعالیت های تبلیغی طلاب در ایام سال اشاره داشت و افزود: طلاب در ایام مختلف تابستان، فاطمیه، محرم و صفر به روستاها اعزام می‌ شوند و هزینه تبلیغی از سوی حوزه پرداخت می‌‌شود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha