پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ فکر سلفی گری را عربستان گسترش می دهد و هدف آنها مبارزه با مذهب شیعه است؛ بنابر این در این اوضاع و احوال دفاع از اهل بیت(ع) و شیعه برای دانش پژوهان علم کلام واجب عینی می شود.

به گزارش خبر نگار خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی در پنجمین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی کلام اسلامی گفتند: جای بسی خوشبختی است نهالی که دو سال قبل در مؤسسه کاشته شده بود، به ثمر نشست و توانسته افرادی را در حوزه علم کلام تربیت کند تا بتواند از حریم شریعت دفاع نمایند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید قدر دان نعمت انقلاب بود و اگر نعمتی مانند آزادی قلم، بیان و فعالیت مؤسسه ها در رشته های مختلف در دفاع از اهل بیت(ع) است به دلیل انقلاب است، افزودند: در گذشته آزادی قلم و بیان و حتی امکان فعالیت در حوزه های مختلف کلامی، تفسیری و دفاع از اهل بیت(ع) محدود بود و این لطف الهی است که در این زمان شامل حال پژوهشگران و حوزویان شده است.

معظم له بابیان اینکه در شرایط حساسی از لحاظ  هجمه های دشمنان در فضای مجازی علیه دین، اسلام و شیعه قرارداریم و  حتی این هجمه ها قابل مقایسه با گذشته نیست، گفتند: در چنین شرایطی دفاع از حقانیت اهل بیت(ع) و مذهب شیعه برای حوزویان  واجب عینی است.

ایشان با بیان اینکه در چنین فکر نمی کنم اشتغال به غیر علم کلام و رشته های دیگر جایز باشد، افزودند: در گذشته شهید مطهری یک نفر بیشتر نبود و بار پاسخ گویی به شبهات را از طریق اقامه برهان و استدلال بر دوش می کشید؛ اما مأیوس نیستیم و خدا مثل او را از همین حوزه مرحوم آیت الله حائری یزدی که خود دانش آموخته آن بود، به جامعه اسلامی عنایت خواهد کرد.

 حضرت آیت الله سبحانی افزوند: لازم است از افرادی که در تربیت دانش پژوهان علم کلام نقش داشته اند و نهال را به درخت تنومند تبدیل کردند و در سراسر کشور این درخت شاخه شاخه شده و در حال ثمر دهی  است، قدر دانی و تشکرکنم. این حرکت مایه افتخار است چون هم مربیان و دانش پژوهان در حال اثر گذاری می باشند

این مرجع تقلید خطر سلفی های ضد شیعه ساخته شده به وسیله فکر عربستان و وهابیت را بسیار جدی دانستند و افزودند: سلفی گری در کشور زیاد شده است، اینها در ظاهر نام سلفی گری دارند ولی در درون ضد شیعه می باشند. فکر سلفی گری را عربستان گسترش می دهد  و هدف آنها مبارزه با مذهب شیعه است؛ بنابر این در این اوضاع و احوال دفاع از اهل بیت(ع) و شیعه برای دانش پژوهان علم کلام  واجب عینی می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    رییس جمهور ، شهردار ها:این پست و مقام یک امانت الهی است(هزینه های دولت، ارثیه هیچ مسوولی نیست و...) . او و بقیه کارکنان، خدمتگذار مردم هستند. باید مسوول مربوطه این را عملا ثابت کند. مردم هم ضمن اجرای وظایف دینی خود ، باید در تمام ساخت و سازها و افتتاح مکان های عمومی شرکت داشته و مراحل انجام آنرا نظاره کنند..... اشگال و اصلاح قانون را باید مجری قانون فورا به مجلس گزارش دهد .... اگر نکرد........