شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست بصیرتی طلاب و اساتید حوزه علمیه گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان، با تأکید بر این که مردم باید در انتخابات پیش رو نهایت دقت را داشته باشند، گفت: ولایت مداری، داشتن بصیرت سیاسی و فهم شرائط زمان و مکان در تصمیم گیری ها از ویژگی های ضروری رئیس جمهور مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ملکی، در همایش بصیرت سیاسی که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه استان گلستان در شهر گرگان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با مشارکت حوزه های علمیه و سازمان بسیج طلاب استان برگزار شده است.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان به سه اصل مهم اشاره کرده و گفت: اولین اصل این که حضور پرشور در انتخابات باعث تقویت نظام و انقلاب است و هدف اصلی حوزه های علمیه تشویق مردم به حضور در پای صندوق های رای است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع هم حق مردم است و هم تکلیف.

وی ادامه داد: دومین اصل، عدم وابسته کردن و گره زدن دو نهاد اصیل و بسیار مهم (حوزه علمیه و سپاه پاسداران) به احزاب و اشخاص است. با توجه به تجارب اخیر هر چقدر ما در این مسیر تلاش کنیم تا از کلیت دفاع کنیم و اشخاص را به حیثیت این دو نهاد گره نزنیم، به نفع نظام و انقلاب است، چون افراد در حال تغییر مواضع و فراز و فرود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: همان گونه که در نامه مدیر محترم حوزه های علمیه ابلاغ شد، به مدارس و حوزه های علمیه تاکید گردید که به عنوان جایگاه حقوقی وارد احزاب و فعالیت های انتخاباتی اشخاص نشوند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هرگز نمی گویم به چه کسی رای بدهید یا ندهید اما اصرار دارم که در پای صندوق رای حاضر باشید و به هر کس تشخیص می دهید رای دهید» را تاییدی بر همین مطلب دانست.

عضو شورای حوزه علمیه استان افزود: سومین اصل، وظیفه طلاب در تبیین شاخص های اصلح است، زیرا افرادی که توسط شورای نگهبان از بین داوطلبین احراز صلاحیت می شوند دارای مراتبی هستند، و وظیفه علما و حوزه های علمیه تبیین شاخص هایی است که می تواند به مردم در تشیخص اصلح کمک کند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در تبیین شاخص ها انتخاب اصلح گفت: اولین شاخص تقوا و تدین و ملتزم بودن به لوازم آن مانند دروغ نگفتن، تهمت نزدن و تخریب نکردن رقیب و دوم توانایی به دوش کشیدن بار سنگین امانت ریاست جمهوری است.

 حجت الاسلام و المسلمین ملکی در ادامه تبیین شاخص ها گفت: سومین شاخص ولایت مداری و داشتن بصیرت سیاسی داشتن و فهم شرائط زمان و مکان در تصمیم گیری ها است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه تبیین شاخص ها، دشمن شناسی و استکبار ستیزی و نیز پرهیز از سخنان فریبنده و تو خالی را از شاخص های تشخیص اصلح برشمرد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج  مبنی بر تفاوت انتخابات آمریکا و غرب با ایران، گفت: وقتی یک شهروند ایرانی به صحنه مناظرات، انتخابات و تبلیغات نگاه می کند باید تفاوت آن را با کشوره های غربی ببیند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha