جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حسین موسوی

حوزه/ جشن اعیاد شعبانیه با حضور جمعی از نمایندگان مراجع معظم تقلید و روحانیون، در دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید حسین موسوی، در این مجلس مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امام سجاد (ع) فرصت اقامه نماز جمعه، تدریس و تربیت شاگردان نداشتند، اما آن حضرت با مشقت های بسیار و خون دل خوردن توانستند معارف و دستورات دین را زنده نگه داردند و به ما برسانند.

وی ادامه داد: معاویه و یزید سال ها برای رایج کردن اهانت به امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) تلاش کردند، این وضعیت طوری بود که وقتی سخنرانی، سهوا و نه عمدا، این مسئله را فراموش کرد، به او خرده می گرفتند و مورد شماتت قرار دادند.

این کارشناس دینی افزود: دشمنی ها نسبت به وجود اهل بیت (ع) بسیار زیاد است، اما همیشه به فضل الهی این دشمنی ها بی فایده ماند. برای نمونه، آیت الله العظمی خوانساری در برابر کسانی که می خواستند شهادت ثالثه را از اذان حذف کنند، فرمودند این شهادت جزوی از اذان نیست، بلکه اذان جزوی از این شهادت است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) به دلیل شرایط زمانی، با زبان نیایش و دعا، دین خدا را زنده نگه داشتند و اهمیت ذکر امیرالمومنین (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را در تاریخ ماندگار کردند.

وی اضافه کرد: مورخین می گویند در میان ائمه اطهار (ع)، زمانی بدتر و سخت تر از شرایط دوران امام سجاد (ع) نبود، زیرا دشمن و مخالفان می ترسیدند شیعیان به دلیل عظمت مصیبت کربلا قیام کنند و بساط خلفای جور و ستم را نابود کنند، لذا سخت ترین محدودیت ها را وضع کردند.

این کارشناس دینی در پایان گفت: درحالی که حکومت برای فراموش شدن نام امیرالمومنین (ع) تلاش های گسترده کرد، اما حضرت زین العابدین (ع) با زبان و از طریق دعا نام امام علی (ع) را زنده نگه داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha