پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هیئتی از کشورهای مختلف در حرم امام علی(ع)

حوزه/ "لفنت بونی" کشیش بریتانیایی اشاره کرد: بنای حرم را بسیار زیبا یافتیم و این آثار فضایی روحانی و ایمانی را بازتاب می کند به گونه ای که مردم در آرامش و آسایش به نماز و عبادت می پردازند. ما در خصوص شخصیت امام علی (ع) مطالعه کردیم و امام (ع) را شخصیتی بزرگ، پرچم دار دفاع از حقوق بشر و مبدأ عدالت تمامی جنسیت ها، ادیان و قومیت هاست. از دیدن فضای داخل حرم بسیار متعجب شدیم و آثار محبت و اشتیاق را در چهره های زائرین حرم دیدیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از کشورهای مخلتف اروپایی و آسیایی که به زیارت حرم امیر المؤمنین علی (ع) مشرف شدند، از آثار تاریخی و باستانی رواق ها و صحن های حرم ابراز تعجب و شگفتی کردند.

سید علی البداوی مسئول این هیئت و نماینده آستان مقدس حسینی و عباسی در اروپای شرقی گفت: من مقیم کشور بوسنی و هرزگین هستم و این اولین باری است که به زیارت عتبات مقدسه در عراق مشرف می شویم و این زیارت تأثیر مثبتی در افکاری که اعضای هیئت داشتند و به آن اعتقاد داشتند، در برداشت.

وی افزود: این هیئت متشکل از شخصیت هایی است که هرکدام در جامعه خود تاثیر بسزایی دارند؛ از جمله روزنامه نگاران آلمانی و ایرلندی، مفتی جمهوری لیتوانی، نماینده اسقف کاتولیک در بوسنی و هرزگین، مفتی هلند، استاد اندونزی، کشیش کلیسای بریتانیا، شیخ طریقت قادریه و دارندگان مدرک دکترا از روسیه و آلمان، مشاور اقتصادی و عضو پارلمان لهستان بودند.

"لفنت بونی" کشیش بریتانیایی اشاره کرد: بنای حرم را  بسیار زیبا یافتیم و این آثار فضایی روحانی و ایمانی را بازتاب می کند به گونه ای که مردم در آرامش و آسایش به نماز و عبادت می پردازند. ما در خصوص شخصیت امام علی (ع) مطالعه کردیم و امام (ع) را شخصیتی بزرگ، پرچم دار دفاع از حقوق بشر و مبدأ عدالت تمامی جنسیت ها، ادیان و قومیت هاست. از دیدن فضای داخل حرم بسیار متعجب شدیم و آثار محبت و اشتیاق را در چهره های زائرین حرم دیدیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha