شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضائی نماینده رئیس جمهور در امر نماز

حوزه/ نماينده رئيس جمهور در امر نماز با بیان اینکه تمهیدات اقامه نماز تکلیف دولت است، گفت: متأسفانه در مناظرات کاندیدهای انتخاباتی به ارائه برنامه‌ در زمینه های گوناگون پرداخته می‌شود اما کسی از نماز و دین سخن نمی گوید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نماينده رئيس جمهور در امر نماز در نخستين همايش سراسری اعضای هيأت‌های ارزيابي و داوري ستاد اقامه نماز كشور در مشهد، به تبیین نکاتی پیرامون ارزیابی و نظارت اقامه نماز براساس پيام سيزدهم رهبر معظم انقلاب به اجلاس‌هاي سراسري نماز پرداخت.
 
محمد حسین رضایی با بیان اینکه اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند تبلیغ، تعلیم، تمهید، تعمیق، تشویق و توبیخ است، اظهار داشت: اسلام خود به نوعی مبلغ انجام فریضه نماز است؛ بنا به آیات و روایات کسی که اهل نماز باشد مشمول فیوضات و عنایات الهی می‌شود و کسی که کاهل نماز باشد خود ضرر می کند.
 
نماينده رئيس جمهور در امر نماز افزود: فراهم آوردن تمهیدات و آماده سازی لازم برای اقامه نماز در جامعه نیازمند کمک دولت هستیم و طی 25 پیامی که  مقام معظم رهبری به اجلاس های نماز داده‌اند، این موضوع را تکلیف حکومت و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده‌اند.
 
وی با تأکید بر اینکه حکومت پای نماز بایستد تا امر نماز در مملکت اقامه شود، متذکر شد: در مناظرات کاندیدهای انتخاباتی به ارائه برنامه‌ در زمینه های گوناگون پرداخته می‌شود اما کسی از نماز و دین سخن نمی گوید، فقط همدیگر را می‌کوبند تا خود را به دنیا نشان دهند.
 
رضایی با بیان اینکه هدف بلندمدت اقامه نماز در جامعه، صلاح و فلاح همگانی است، افزود: هدف میان مدت افروختن چراغ نماز در خانه و در خانه‌ دلهایمان است و هدف کوتاه مدت، به کارگیری تمام ظرفیت‌های کشور برای سوق دادن به سمت اقامه امر مهم نماز است.
 
وی تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف تعریف شده برای ارزيابي عملكرد اقامه نماز دستگاه هاي اجرايي كشور نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.
 
نماينده رئيس جمهور در امر نماز با اشاره به تقسیم‌بندی اعضای هیأت‌های نظارتی، عنوان کرد: گروهی از اعضای هيأت‌های ارزيابي و داوري ستاد اقامه نماز با شیوه ای علمی و واقع بینانه و گروهی دیگر مأمور پیگیری و نظارت مستمر بر پیشرفت این فعالیت‌ها و خدمات شوند.
انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha