پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ آزمون کتبی پذیرش ورودی حوزه علمیه خراسان با رقابت حدود ۱۰ هزار نفر امروز، ۱۵ اردیبهشت ۹۶ در سطح استان های خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آزمون کتبی پذیرش ورودی حوزه علمیه خراسان با رقابت حدود 10 هزار نفر امروز، 15 اردیبهشت 96 در سطح استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار شد و در حالی که تعداد متقاضیان ورود به حوزه علمیه قم و سایر حوزه های علمیه کشور 20 هزار نفر بوده است، حوزه علمیه خراسان که به صورت مستقل و مجزا این پذیرش را دارد با بیش از 14 هزار متقاضی با استقبال گسترده ای روبرو شد.

بر این اساس، تعداد حدود 6500 برادر در 38 حوزه امتحانی و تعداد حدود 3هزار خواهر در 30 حوزه امتحانی در آزمون کتبی پذیرش حوزه علمیه خراسان شرکت کردند.

در این دوره که بیش از 14 هزار نفر ثبت نام کرده اند، حدود 5 هزار متقاضی دارای شرایط معدل بالای 18 برای پایه نهم و معدل بالای 17 برای دیپلم و کاردانی و نیز دارای مدرک کارشناسی به بالا بوده اند که از شرکت در آزمون کتبی معاف می باشند و باید در مصاحبه حضور یابند.

حجت الاسلام عبدالله قدرتی در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: هشتم خرداد ماه، زمان اعلام نتایج آزمون کتبی پذیرش ورودی سال تحصیلی 96-97 خواهد بود که از طریق سایت این حوزه به نشانی www.hozehkh.com اطلاع رسانی می شود.

وی افراد: پذیرفته شده از 28 خرداد ماه به مدت 15 روز در مصاحبه علمی شرکت خواهند کرد که در صورت موفقیت در این مرحله، وارد دوره تثبیتی می شوند که در طول تابستان سال جاری و به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان، درباره تغییراتی که در نحوه برگزاری آزمون و پذیرش حوزه علمیه خراسان نسبت به سال های گذشته ایجاد شده است، ابراز کرد: یکی از تفاوت های محسوس، به تعداد متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان مربوط می شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه ما زمان ثبت نام را به تاریخ مشخصی محدود نکردیم و ثبت نام از 15 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و اگر فردی روز قبل از آزمون نیز برای شرکت در آن اعلام آمادگی می کرد، می توانست ثبت نام کند.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه تبلیغات گسترده ای در این زمینه صورت گرفت، خاطر نشان کرد: اعلام روشن و صریح اهداف حوزه علمیه خراسان و چشم انداز آن و رفع برخی از محدودیت های موجود را می توان از دیگر دلائل رشد قابل توجه متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان دانست.

وی یادآور شد: هیچ گونه محدودیتی برای پذیرش طلبه نداریم و همه افرادی که حدنصاب های کافی را به دست بیاورند، می توانند تحصیل در حوزه علمیه خراسان را تجربه کنند.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha