چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه، سخنان محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان و اتهامات دروغین وی علیه جمهوری اسلامی را تعجب انگیز دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه، سخنان محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان و اتهامات دروغین وی علیه جمهوری اسلامی را تعجب انگیز دانستند و گفتند: سخن بن سلمان در خصوص کشیدن جنگ به داخل ایران، دوباره مؤید دست داشتن عربستان و اطرافیان آن در حوادثی است که کشور ها را با هدف تبدیل آن ها به کانتون های مذهبی و کانون های تروریستی، هدف قرار می دهد.

آیت الله نابلسی: جانفشانی های ملت فلسطین ممکن نیست ه هدر برود

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه در مجتمع سیده زهرا (س) اشاره کرد: ما معتقدیم کسانی هستند که می خواهند مسئله فلسطین را به فراموشی سپرده شود. برخی کشورهای عربی و جناح های فلسطینی برای پایانی غم انگیز و مصیبت بار که آرزوهای ملت فلسطین در آن نابود شود، برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: اگر برخی رهبران رسمی می بینند که نمی تواند مسیر مقاومت را ادامه دهند، باید خودش را کنار بکشد تا نسل جدیدی بیاید که تنها فلسطین را به طور کامل و از رودخانه تا دریا بپذیرد.

سید فضل الله: باید گام های ملموسی در مسیر اعمال صالح برداریم

سید علی فضل الله خطبه های نماز جمعه را در مسجد امامین حسنین (ع) در حضور شخصیت های علمایی، سیاسی، اجتماعی و جمعی از مؤمنین بیان کرد.

فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت: بندگان خدا، شما و خودم را به آنچه امام زین العابدین (ع) یکی از اصحاب خود را در شبی سرد و بارانی در حالی که بر پشت خود آرد و هیزم حمل می کرد، توصیه کرد، دعوت می کنم که آن شخص از امام (ع) پرسید: این چیست؟ امام فرمودند: می خواهم به سفر بروم و برای آن توشه ای آماده می کنم و آن را به مکانی امن منتقل می کنم. در این موقع صحابی گفت: غلام من همین جاست،او به جای شما می برد. امام فرمود: نه. خودم می برم. آن صحابی گفت: پس بگذارید من آن را حمل کنم و شما را از حمل آن راحت نمایم . آن حضرت فرمود: من خود را از حمل چیزی که باعث نجاتم در سفر می شود، راحت نمی کنم پس از گذشت چند روز، زهری آن حضرت رامشاهده نمود و گفت: ای فرزند رسول خدا از آن سفری که بیان فرمودید اثری نمی بینم . امام علیه السلام فرمود:  آری، آن سفری که تو گمان می کنی نیست، بلکه منظور من از سفر، سفر مرگ است که برای آن آماده می شوم، همانا آماده شدن برای مرگ، دوری جستن از حرام و بذل و بخشش چیزهای خوب در راه خیر است.

وی افزود: امام سجاد (ع) از طریق این توصیه، راه آمادگی برای مرگ را برای ما مشخص کرده است. این کافی نیست که اوقاتمان را به عبادت بگذرانیم و بگوییم که آنچه به عهده ما بود انجام دادیم همانطوری که بسیاری همچنین اعتقادی دارند. آمادگی برای مرگ از طریق دوری از معصیت خداوند و تقوای الهی بوجود می آید، از طریق انجام کار خیر، آن هم نه فقط از طریق مال، بلکه گاهی از طریق سخن خوب یا حل مشکل انسانی و اصلاح بین مردم و برقراری آشتی میان آن ها است. این آمادگی با همکاری در مبارزه با فساد، انحراف، ستم و استکبار که استقرار، امنیت و دین را تهدید می کند، تحقق می یابد؛ لذا باید در مسیر اعمال صالح، گام های ملموسی برداریم. در حدیث آمده است که با هر نفس انسان گامی به سوی مرگ نزدیک می شود.

سید فضل الله در خصوص فلسطین اشغالی گفت: اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر از حدود 20 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و هنوز هم ادامه دارد. ما در این خصوص هیچ حرکت حمایتگرانه و همبستگی با آنان در جهان عرب و اسلامی به جز چند اقدام فردی و جزئی چیزی ندیدیم و سازمان های حقوق بشر نیز هیچ همبستگی با اعتصاب کنندگان نداشته است. زندانیان در بدترین شرایط انسانی به سر می برند و هیچ توجهی به آنچه در فلسطین می گذرد نمی شود.

وی اشاره کرد: اعتصاب کنندگان یک خواسته سرنوشت ساز ندارند بلکه می خواهند حقوق طبیعی آن در ملاقات با خانواده یا آنچه با شرایط خانواده آنان مرتبط است، رعایت شود. ما نسبت به وحدت فلسطین در تعامل با این قضیه هشدار می دهیم و امیدواریم این وحدت در تمام مسائل تقویت شود.

فضل الله در پایان گفت: ما خواستار تلاش و فعالیت عربی، اسلامی، دینی و انسانی هستم تا رژیم اسرائیل آن را تحت فشار قرار ندهد و بر رنج های آنان افزوده شود.

شیخ یاسین: باید از روحیه مثبت سید حسن نصر الله الگو گرفت

شیخ علی یاسین اشاره کرد: باید از روحیه مثبت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله که در زدودن تشنج و ناگواری های کشور نقش داشت، الگو گرفت.

وی از تلاش های نیروهای امنیتی و ارتش در بازداشت یکی از تروریست هایی که در تجاوز به ارتش دست داشت، قدر دانی کرد.

شیخ یاسین بر ضرورت حمایت از اسرای فلسطینی تاکید کرد و گفت: این افراد با اقدام خود دشمن صهیونیستی را سر در گم کرده و نقطه روشنی در تاریخ مبارزه فلسطینی ترسیم کردند به گونه ای که باعث شدند جهانیان دوباره مقدس بودن مسئله فلسطین را بعد از آن که برخی کشور های عربی آن را کنار گذاشته بودند به رسمیت شناسند و بپذیرند .

شیخ حبلی: حامیان داعش و النصره، توطئه گران علیه جهان اسلام اند

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه، سخنان محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان و اتهامات دروغین وی علیه جمهوری اسلامی را تعجب انگیز دانست و گفت: سخن بن سلمان در خصوص کشیدن جنگ به داخل ایران، دوباره مؤید دست داشتن عربستان و اطرافیان آن در حوادثی است که کشور ها را با هدف تبدیل آن ها به کانتون های مذهبی و کانون های تروریستی، هدف قرار می دهد.

وی در واکنش به اتهامات بن سلمان علیه ایران در توطئه برای تسط بر کشورهای اسلامی، شیخ حبلی این سوال را مطرح کرد: آیا آنکه از تروریسم حمایت مالی می کند و فتنه انگیزی و طائفه گری را تقویت و از داعش، النصره و سایر سازمان های تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می کند، همان کسی نیست که علیه جهان اسلام توطئه می کند؟

وی افزود: عربستان در خصوص فلسطین و مسئله آن چه کار کرده است، آیا این ایران نیست که از مقاومت فلسطین حمایت می کند و در کنار ملت فلسطین و مسئله آن ایستاده است، پس چه کسی علیه ملت فلسطین توطئه می کند و چه کسی علیه اسلام و مسلمین توطئه می کند؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha