چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجروح شدن ۸ فلسطینی درحمله صهیونیست‌ها به تظاهرات مردم در رام الله

حوزه/در حمله نظامیان صهیونیستی به راهپیمایی مردمی در روستای نبی صالح در رام الله، حداقل ۸ فلسطینی با شلیک گلوله مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته 8 فلسطینی را در روستای نبی صالح واقع در شمال رام الله در کرانه باختری مرکزی مجروح کردند، که پنج مورد از این جراحات با شلیک گلوله‌های گرم بود.

نظامیان اسرائیلی روز جمعه به روستا یورش برده و ده‌ها تظاهرکننده را مورد حمله قرار دادند. صهیونیست‌ها در این حمله بیشتر از گلوله‌های مرگبار استفاده کرده و حداقل 5 فلسطینی را به شدت مجروح ساختند. آن‌ها همچنین 3 تظاهرکننده را نیز مورد شلیک گلوله‌های پلاستیکی قرار داده و ده‌ها تن دیگر در اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شده و راهی بیمارستان شدند.

درگیری‌ها در نزدیکی دروازه ورودی اصلی شهر زمانی رخ داد که نظامیان اسرائیلی قصد داشتند با زور تظاهرات مسالمت آمیز مردم فلسطین را که در همبستگی با زندانیان اعتصاب کننده برگزار شده بود، برهم بزنند.

به گفته منابع پزشکی در نبی صالح تمامی فلسطینیانی که با شلیک گلوله مجروح شده‌ند از روستای دیر غسانا در آن نزدیکی بوده‌اند.

لازم به ذکر است نظامیان اسرائیلی چند روز قبل دروازه‌های ورودی این روستا را بسته و جاده‌های ورودی به سمت رام الله و شهرهای اطراف به آن را مسدود کرده‌اند و حتی آمبولانس‌های امدادی نیز اجازه ورود به منطقه را ندارند. در این میان فلسطینیان مجبور شدند با استفاده از اتومبیل‌های شخصی در یک جاده خاکی آسفالت نشده مجروحان را به بیمارستانی در روستای دوری در سلفیت منتقل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha