شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه به ارائه الگوی تربیتی مناسب و سبک زندگی در راستای یک زندگی نو، نیاز داریم، حوزه علمیه را بهترین بستر برای تاثیرگذاری در سبک زندگی و تربیت نسل انقلابی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ارائه  الگوی مناسب از سبک زندگی را بزرگترین عامل برای تحول در جامعه جهانی دانست و ابراز کرد: برای ارائه انسان تحولی به جامعه و تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به ارائه الگوی تربیتی مناسب و سبک زندگی در راستای یک زندگی نو، نیاز داریم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با توجه به ضرورت تحصیل خواهران در حوزه علمیه، افزود: با توجه به اینکه خواهران در مسائل تربیتی، تبلیغی و ارائه سبک زندگی در جامعه تاثیرگذار هستند، حوزه علمیه  مسیر مناسبی برای این نقش آفرینی را فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی از لحاظ پذیرش، تبلیغ، آموزش و پژوهش در حوزه علمیه خراسان وجود دارد که خواهران نیز می توانند از آنها بهره ببرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به تحول در پذیرش خواهران اشاره کرد و گفت: ورود پایه نهم تحصیلی به حوزه علمیه خراسان تحولی در پذیرش خواهران  برای سال تحصیلی 97-96 است.

وی افزود: با توجه به این شاخص، پذیرش در بخش خواهران نسبت به سال گذشته رشد داشته است و امیدواریم قدم خیلی خوبی برای ورورد بیشتر خواهران به حوزه و خدمت رسانی به جامعه و نظام باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تحول دیگر در پذیرش سال تحصیلی جدید را شرط معدل خواند و گفت: کسانی که معدل در حد ممتازی و بالای 18 دارند از آزمون ورودی معاف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه آزمون تنها راه ورود به حوزه علمیه خراسان نیست، ادامه داد: مقطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر برای ورود به این حوزه علمیه معاف از آزمون هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان به سخنی از امام راحل(ره) در مورد اهمیت فعالیت خواهران «از دامن زن مرد به معراج می رود» اشاره کرد و گفت: حرکت تحولی در جامعه مرهون ایفای نقش مادران خوب در جامعه است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نقش آفرینی و ارائه سبک زندگی توسط خواهران، گفت: در جریان انقلاب اسلامی، مادران و بانوان پیشگام و نقش آنها در این مسیر روشن و شفاف بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم انتظارات مقام معظم رهبری را با پذیرش و جذب خواهران انجام دهیم و یک جمع فرهیخته، انقلابی و پاسخگوی به نیازهای جامعه را تربیت و تحویل جامعه و نظام اسلامی دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha