پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با بیان اینکه اجتماع مردمی یاوران مهدی(عج) روز ۲۲اردیبهشت ماه به صورت راهپیمایی در بیرجند برگزار می‌شود، گفت: این هفته فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی به بیرجند سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام علیرضا حسینی، صبح امروز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام  نیمه شعبان سه نفر از اساتید برجسته کشوری در خراسان جنوبی حضور می یابند و به مدت سه روز حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی مهمان خراسان جنوبی خواهند بود.

وی با اشاره به این که فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سفر خود به بیرجند، با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و در جمع طلاب خواهر و برادر دیدار می‌کند، ابراز داشت: سخنرانی در جمع نمازگزاران مسجد امام هادی(ع) در بلوار شعبانیه، حضور در جشن میلاد امام زمان(عج) در هیئت محبان الزهرا(س) مسجد صاحب الزمانی خیرآباد بیرجند و مسجد قائم واقع در بلوار الهیه از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام مکارم است.

قائم مقام بنیاد مهدودیت خراسان جنوبی ادامه داد: حجت الاسلام موحدی فر به بشرویه وحجت الاسلام حججی نیز به بیرجند و نهبندان و سربیشه سفر خواهند کرد.

 حجت الاسلام حسینی به برگزاری اجتماع مردمی «یاوران مهدی(عج)» در بیرجند اشاره کرد و افزود: راهپیمایی از میدان آزادی شروع و تا بقعه شهدای باقریه ادامه می یابد و حجت الاسلام والمسلمین میرباقری نیز سخنران آن خواهند بود.

وی با ارائه گزارش از فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی، ادامه داد: ۹۰ درصد فعالیت های بنیاد بر آموزش متمرکز است؛ «مهدویت و موعود گرایی» یک موضوع مشترک در تمامی ادیان است و بهترین راه برای بیان این مهم، زبان هنر است.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی با بیان اینکه  بحث مهم موعودگرایی نیز می تواند به خوبی از زبان هنر و مفاهیم علمی بیان شود، گفت: سه دوره آموزشی اعم از دوره آموزشی نماز و معارف مهدویت با حضور ۵۰ روحانی همزمان با ۱۴ اردیبهشت در بیرجند برگزار شد و دوره آموزشی مقدماتی مهدویت با حضور طلاب خواهر همزمان با ۲۷ اردیبهشت در مکتب نرجس بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ۱۸ نفر از منتخبان این ۲ دوره مقدماتی، به منظور گذراندن دوره های تکمیلی به مشهد اعزام خواهند شد تا بعد از سپری کردن این دوره از آنها در تدریس دوره های آموزشی مهدویت استان استفاده شود.

 انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha