جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 414980
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری

مراسم اختتامیه‌ اولین جشنواره‌ فرهنگی هنری «آیین مطهر» با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، در سالن آمفی تئاتر کانون فجر برگزار و از نفرات برگزیده تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" از تبریز، محمدعلی قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، عصر شنبه در این مراسم با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره در سالروز شهادت آیت الله مطهری گفت: شهرستان اسکو از قدیم به فرهنگی بودن و داشتن سهم زیادی از معلمان استان شهره بوده و مدارس ایجادشده در این شهرستان سابقه‌ زیادی دارند، بر همین اساس این شهر معلمان زیادی را تقدیم عرصه‌ تعلیم و تربیت کرده و مقام معلمی ارج و قرب زیادی در این شهرستان دارد.

وی افزود: این برنامه با هدف تکریم و پاسداشت مقام معلم و فعالین حوزه‌ تعلیم و تربیت در پنج محور اصلی با عناوین بررسی اندیشه‌ های استاد شهید مطهری در قالب نشست‌های کتابخوان، شعر و قطعات ادبی در خصوص مقام معلم، قطعات موسیقایی، آثار تجسمی از قبیل خوشنویسی، نقاشی و تندیس و نمایش‌نامه و فیلم‌نامه در راستای پاسداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان عرصه‌ فرهنگ و هنر شهرستان طراحی گردیده و امید آن می‌رود بتوانیم این جشنواره را در سال‌ های آینده به صورت ملی و استانی اجرا نماییم.

قلی زاده تاکید کرد: با توجه به ظرفیت فرهنگی هنری شهرستان، آثار متعدد و متنوعی در خصوص تعلیم و تربیت و مقام معلم در قالب‌های فرهنگی و هنری اعم از شعر، فیلم کوتاه، خوشنویسی و نقاشی، و قطعات موسیقایی به دبیرخانه‌ جشنواره واصل شد که برخی از آثار برتر در قالب نمایشگاه ارائه و از منتخبین تجلیل می‌گردد.

همچنین محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، و عوامل اجرایی این جشنواره، در سخنانی با تجلیل از جایگاه و مقام معلم گفت: بدون شک امروز دانایی، فضیلت محسوب می‌شود و جایگاهی که دانایی در تعالی انسان‌ها دارد، شایسته‌ ستایش و تقدیر است.

وی افزود: با توجه به سابقه‌ علمی و فرهنگی که این شهرستان دارد، در واقع این شهر را می‌توان شهر فضلا نام برد.

گفتنی است، در این مراسم، فیلم کوتاه ۵ دقیقه‌ای با عنوان «معلم»، به کارگردانی علی عطایی، در تکریم جایگاه رفیع معلمی اکران شد و در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمد اسماعیلی استاد حوزه و دانشگاه و برخی از معلمان و هنرمندان این شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha