جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگترین سازمان اسلام آمریکا ۳ شعبه جدید راه اندازی می‌کند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکا سه شعبه جدید از جمله یک شعبه در ایالت کلرادو افتتاح می‌کند و به این ترتیب دفاتر این شورا به ۳۰ اداره خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thedenverchannel، بزرگترین سازمان اسلامی در آمریکا، در پی گسترش حوادث اسلام‌هراسی در این کشور، اقدام به راه اندازی شعبه‌های جدیدی از جمله شعبه‌ای در ایالت کلرادو در غرب ایالات متحده می‌کند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حامی مسلمانان در آمریکا، سه شعبه جدید از جمله یک شعبه در کلرادو افتتاح می‌کند و به این ترتیب دفاتر این شورا به 30 اداره خواهد رسید.

کایر اعلام کرد: شعبه جدید در کلرادو روی پرونده‌های حقوق مدنی کار کرده و قصد دارد مشارکت اجتماعی مسلمانان را در امور اجتماعی افزایش داده، روابط میان حقوق‌دانان و نیروهای اجرایی قانونی را در این زمینه گسترش دهد.

گفته می‌شود راه اندازی این شعبه در پی افزایش اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در چند ماهه اخیر بوده است. نهاد عواد مدیر اجرای ملی کایر درباره تاسیس شعبه‌های جدید گفت:  افزودن این شعبه‌های جدید نشان دهنده حمایت فوق العاده‌ای است که شورای کایر از سوی جامعه مسلمانان آمریکا و مردم به ویژه در دوره پس از انتخابات دریافت می‌کند و ضرورت به چالش کشیدن تعصب و اسلام‌هراسی در حال رشد در آمریکا را نشان می‌دهد.

براساس اخبار در ماه ژانویه یک مرکز پناهندگان در کلرادو مورد تهدید بمب گذاری قرار گرفت. در اوایل ماه ژانویه نیز تابلوی نژادپرستانه‌ای علیه مسلمانان در یکی از محله‌های کلرادو نصب شد. 7 فوریه یک خانواده هندی در معرض اسلام‌هراسی قرار گرفته و اموال آن‌ها به غارت رفت. به علاوه در ماه مارس نیز یک مرکز اسلام‌هراسی در فورت کالینز مورد حمله قرار گرفت و افراد ناشناس با سنگ شیشه‌ها را شکسته و انجیلی به داخل مرکز پرتاب کردند. ماه گذشته نیز 3 افسر امنیتی نیز به طور تعمدی یک بمب اسپری فلفل را به نمازخانه مسلمانان انداختند.

مرکز حقوقی فقر جنوبی اعلام کرد که در سال 2015،  حداقل 16 گروه و تشکل نژادپرستی در کلرادو فعال بوده‌اند که چندین گروه ضد اسلامی و نئونازی نیز در میان این گروه‌ها فعالیت داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha