چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دشمنان، اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و مطالب ضد نظام جمهوری اسلامی را به جوانان القا می کنند که باید رصد شده و به این شبهات پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شنبه شب در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و ابراز داشت: تخلفات رسانه ها در ایام تبلیغات انتخاباتی مورد توجه وزارت ارشاد قرار بگیرد و با متخلفان برخورد شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به خطرات و آسیب های فضای مجازی تصریح کرد: دشمن از طریق فضای مجازی وارد شده و براین اساس لازم است، اهل علم شبهاتی را که القا می شود رصد کنند و جواب آنها نیز ارائه شود.

وی ادامه داد: این امر در آذربایجان شرقی به همت جمعی از اساتید و متخصصان و اهل فن در حال انجام است.

آیت الله مجتهدشبستری نسبت به اسلام ستیزی دشمنان هشدار داد و تاکید کرد: دشمنان؛  اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و مطالب ضد نظام جمهوری اسلامی را به جوانان القا می کنند که باید رصد شود و به تناسب این شبهات پاسخ داده شود.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه های آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: در این مدت از اظهارنظرهایی که تحریک کننده باشد و باعث تنش و رنجش شود، پرهیز کرده ایم و در دایره نظام حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی نیاز به جنجال ندارد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۱، ۶۲ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد، این در حالی است که در سال گذشته ۸۸ هزار عنوان چاپ شد.

صالحی امیری ادامه داد: نظارت در صدور مجوز کتاب ها بر اساس آیین نامه مصوب انجام می شود سلیقه ای نیست که اسلام، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مراجع عظام خطوط قرمز ما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب هایی که تفرقه آفرینی و فرهنگ بیگانگان را تبلیغ می کنند در دایره نظام نمی گنجند و در این موارد، به مولف تذکر می دهیم تا موارد را حذف کرده و با انجام شروط ارائه شده مجوز چاپ دریافت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر صدور مجوز باز است، عنوان کرد: نظارت ها در حوزه فرهنگ، به صورت تخصصی بوده و سلیقه و شخصی نیست، این نظارت در گفتگو با مولف انجام می شود و یک طرفه نیست.

صالحی امیری همچنین توسعه فضای مجازی و تامین امنیت فضای مجازی را سیاست اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی این موضوع مصوب شده که شبکه های پر مخاطب یک آیه قرآن و روایت اهل بیت(ع) ارائه کنند تا فرهنگ قرآنی به متن جامعه وارد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha