پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشنواره سیدالساجدین در حرم زید شهید در عراق

حوزه/ دومین جشنواره بین المللی سید الساجدین توسط آستان حضرت زید بن علی(ع) و عتبات مقدس عراق با شعار "امام سجاد چراغ علم و مشعل هدایت" در عراق آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دومین جشنواره بین المللی سید الساجدین(ع) توسط آستان حضرت زید بن علی(ع) و عتبات مقدس عراق با شعار "امام سجاد چراغ علم و مشعل هدایت" در عراق آغاز به کار کرد.

در این جشنواره شمار زیادی از علما و شخصیت های اجتماعی و گروه هایی به نمایندگی از عتبات مقدس عراق حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن حاضران به سخنان شیخ قاسم الحسناوی تولیت آستان مقدس زید شهید و حجت الاسلام سید محمد علی الحلو در بیان فضایل امام سجاد علیه السلام گوش فرا دادند.

در بخش بعدی مراسم نیز ابیات شعر و مدیحه خوانی توسط شعرا و مداحان قرائت شد و پس از آن تقدیرنامه هایی میان نمایندگان عتبات مقدس و رسانه های شرکت کننده در این جشنواره توزیع شد.

سید علی الخرسان عضو شورای مدیریت آسان مقدس علوی درباره این جشنواره و همکاری میان عتبات مقدس عراق گفت: آستان مقدس علوی همه ساله در این جشنواره بین المللی شرکت می کند و ما همکاری پیوسته ای با آستان مقدس زید شهید در زمینه های مختلف داریم که از جمله این همکاری ها حضور ما در جشنواره سیدالساجدین(ع) است.

وی افزود: جشنواره سیدالساجدین(ع) شامل نشست های علمی و تخصصی با مشارکت محققان و فضلای حوزه علمیه و دانشگاه خواهد بود که همگی به بررسی سیره نورانی امام زین العابدین(ع) خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha