جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان

حوزه/ سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به شاخصه های منتظران ظهور، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت و شناخت آن امام همام است.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند با تاکید بر ضرورت بهره برداری از لحظات معنوی ماه شعبان، گفت: در ماه شعبان رزق و روزی مومنان توزیع می شود. همچنین صلوات فرستادن در این ماه اجر زیادی داشته و کسی که صلوات بفرستد مورد شفاعت پیامبر(ص) قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در توضیح منتظر واقعی امام زمان (عج) بیان کرد: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد، مانند کسی که انتظار مهمانی را می کشد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه انتظار امام زمان (عج) لحظه به لحظه است، افزود: باید به گونه ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسید، آماده باشیم.

وی با اشاره به شاخصه های منتظران ظهور بیان کرد: یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت و شناخت آن امام همام است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی مهم منتظران، چنگ زدن به ریسمان ولایت اهل بیت (ع) است، گفت: پارسائی و آراستگی به اخلاق نیک و پسندیده از دیگر ویژگی های منتظران دولت کریمه امام عصر(عج) است.

وی با اشاره به جایگاه امام زمان(عج) در قرآن، بیان کرد: آیات بسیاری درباره امام زمان (عج) در قرآن وجود دارد و بعضی تا ۲۵۰ آیه از آیات قرآن را مرتبط به امام زمان (عج) دانسته اند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: خداوند در آیه 8 سوره هود می فرماید « وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَى أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ لَيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِمْ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ/ و اگر عذاب را تا چندگاهى از آنان به تاخير افكنيم حتما خواهند گفت چه چيز آن را باز مى دارد آگاه باش روزى كه [عذاب] به آنان برسد از ايشان بازگشتنى نيست و آنچه را كه مسخره می کردند آنان را فرو خواهد گرفت»؛ باید با توجه به آیات قران زمینه ظهور را فراهم کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha