سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 اجلاسیه مدیران

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس استان و طلاب فعال قرآنی با موضوع "نهضت قرآن آموزی"، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران با بیان این که قرآن آموزی در حوزه علمیه، بحث بسیار مهمی است، اظهار داشت: با توجه به این که برگزاری جلسات و نشست‌های قرآن و عترت به عهده معاونت تهذیب است، لذا اجلاسیه مدیران و طلاب فعال قرآنی با موضوع «نهضت قرآن آموزی» فردا دوشنبه 18 اردیبهشت، از ساعت 9 الی 11 صبح، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار می‌گردد.

وی با بیان این که طرح نهضت قرآن آموزی پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بود، افزود: این طرح قرار است با همکاری اساتید و طلاب مدارس علمیه که در سطوح مختلف علوم قرآنی فعال می‌باشند، در طول ماه مبارک رمضان و با حضور در مساجد و مراکز تبلیغی اجرائی شود. این طرح به محضر مقام معظم رهبری نیز رسیده و ایشان موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام فرموده‌اند.

معون تهذیب حوزه علمیه تهران ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بین مدیریت حوزه تهران و مدیریت شبکه قرآن سیما، بنا داریم از جلسات قرآنی برخی اساتید که در مدارس علمیه و مساجد برگزار می‌گردد و در بیان تفسیر و علوم قرآنی مهارت علمی دارند، ضبط برنامه داشته و در شبکه قرآن پخش کنیم.

وی با اعلام خبر راه اندازی چندین مدرسه قرآنی حوزوی، عنوان داشت: طرح این مدارس قرآنی نوشته شده و بناست طلاب جدیدالورود در این طرح به آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، تجوید، مفاهیم، تفسیر، حفظ موضوعی، و نیز اخلاق، احکام و عقاید بپردازند. و هدف ما این است تا طلاب سال اول آشنایی بیشتری با دین و مبانی دینی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌جعفری افزود: با توجه به این که طلاب جدیدالورود در واقع همان دانش آموزان دوران راهنمایی و دبیرستان هستند و چون فضای موجود در جامعه از مفاهیم دینی فاصله دارد، این مسئله ممکن است روی این عزیزان تاثیر بگذارد، هر چند که اهل هیئت و مسجد باشند، ولی تا قبل از حوزه، فضای فکری‌شان برنامه‌های تفریحی و سرگرمی‌های تلویزیون بوده است و شاید خیلی در تحصیل مبانی دینی عمیق نباشند و این طرح می‌تواند آن‌ها را بیشتر و بهتر با هدف و رسالت حوزه و مبانی دینی و اعتقادی آشنا سازد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در پایان افزود: در صورت موافقت استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران تصویب آن در این شورا، در سال تحصیلی جدید حدود 5 الی 6 مدرسه علمیه اعلام آمادگی کرده‌‌اند که برای طلاب پایه اول این امکان را فراهم کنند تا در مدرسه قرآنی که در همان حوزه تاسیس شده، مشغول به تحصیل شوند.

انتهای پیام 42/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha