پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، مجتهدپروری را اصل الاصول حوزه خواند و با اشاره به دیداری که اعضای شورای عالی این حوزه با رهبر معظم انقلاب داشتند، گفت: ابراز خرسندی ایشان خستگی را از فکر و جان همگی بیرون برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيد مصباح عاملی در مراسم تودیع و معارفه دو تن از معاونان و دبیر طرح مسکن و نیز مدير مرکز مطالعات و برنامه ريزي و مشاور در امور راهبردی مدير عالي حوزه علمیه خراسان، با اشاره به دیداری که اعضای شورای عالی این حوزه با مقام معظم رهبری داشته اند و کارنامه یکساله این حوزه را تقدیم معظم له کرده است، ابراز کرد: «طیب الله انفسکم» ایشان خستگی را از فکر و جان همگی بیرون برد.

مدير حوزه علميه خراسان در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد حرکتی جامع و همه جانبه که مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد، گفت: این امر که ایشان نسبت به تحول در حوزه تاکیداتی دارند، نشان دهنده اهمیت عمیق، ژرف و آینده نگری برای حوزه هاست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کارهای خوبی در سال گذشته در اين حوزه  انجام شده، اظهار کرد: هم اکنون 17 برنامه روشن و مشخص اساسی، اصلی، جامع، کامل و تحول زا آماده شده که امیدواریم در پایان سال 96 نیز کارنامه خوبی محضر مقام معظم رهبری تقدیم کنیم.

اگر قدردان امروز نباشیم، کفران نعمت است

وی، مجتهد پروری را یکی از عرصه هایی دانست که مقام معظم رهبری به عنوان اولویت اول تعیین کرده بودند که در این باره توضیح داد: راه اجتهاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ظرفیت های بالایی آماده شده است و اگر قدر این ظرفیت ها و مقطع بی نظیر برای حوزه های علمیه را نادیده بگیریم، کفران نعمت کرده ایم.

مجتهدپروری، اصل الاصول است

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مجتهد پروری را به عنوان اصل الاصول مطرح کرده اند، دلیل آن را این گونه بیان کرد: حرکت نو، جامع، دارای کارآیی، هدفمند و پاسخگو، نیازی است که یک طلبه با توجه به توقيع شريف حضرت ولی عصر(عج) که می فرمایند: «و اما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلی رواة حدیثنا»، باید به دنبال آن باشد.

وی تاکید کرد: هر حرکت و فعالیتی باید با رویکرد پاسخگویی به جامعه، نظام و عرصه بین الملل، مبتنی بر علم، تقوا و فقاهت باشد.

تاکید بر ارتقای علوم عقلی و آگاهی های سیاسی اجتماعی

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به علوم عقلی و ارتقای آگاهی های سیاسی و اجتماعی، گفت: علاوه بر نیاز به پاسخگویی از طریق علوم عقلی، باید جریان های سیاسی را به خوبی بشناسیم تا بتوان تشخیص داد که یک طلبه چه مسیری را می بایست طی کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: حوزه علمیه باید به واکسینه کردن و تربیت طلبه ای بصیر، بینا و دارای آگاهی های مختلف، توجه کند.

وی همچنین اخلاق را از جمله موارد مهم در رسالت پیامبرگونه طلاب و روحانیان دانست و گفت: هر کجا هستیم و با هر قشر، صنف و طیفی که برخورد داریم، باید عطر گل خلق محمدی به مشام برسد.

از فعالیت های مبتکرانه استقبال می کنیم

مدیر حوزه علمیه خراسان دومین و سومین عرصه را فعالیت های آموزشی و پژوهشی تحولی در این حوزه و نیز توجه به خلاقیت ها و فعالیت های مبتکرانه مدارس در راستای مجتهد پروری و تربیت نظریه پرداز و پژوهشگر و اندیشه ورزی طلاب و مدارس دانست، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان از فعالیت های مبتکرانه و خلاقانه مدارس شامل مدیران، کادر، اساتید و طلاب استقبال می کند و نه تنها مجال این امر به آنان داده می شود بلکه از این ظرفیت و فعالیت آنها بهره می برد.

وی ضمن اینکه از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خراسان خواست کار را در سال 96 با قوت و قدرت بیشتر ادامه دهند، شرط دنبال کردن امور و کارهای تحولی را داشتن ویژگی های انقلابی، تحولی، بسیجی و جهادی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با گرامی داشت هفته معلم و تعبیر این شغل به شغل پیامبری، ابراز امیدواری کرد که اساتید این حوزه در این عرصه به خوبی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha