شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه کمیته تخصصی شورای نهادهای حوزوی استان البرز

حوزه/ در جلسه کمیته تخصصی شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز بر ضرورت انسجام در برنامه ها، حذف موازی‌کاری و اجرای طرح‌های مشترک و همچنین برگزاری اردوهای تخصصی، پژوهشی و تبلیغی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» البرز، جلسه کمیته تخصصی شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز، با حضور نمایندگانی از حوزه های برادران، خواهران و مرکز خدمات حوزه‌ استان برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حجت الاسلام سید علیرضا حسینی دبیر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز با تببین اهداف جلسه، گفت: رسالت کمیته تخصصی شورای نهادهای حوزوی، برنامه‌ریزی بین سه نهاد حوزوی، حذف موازی‌کاری و اجرای طرح‌های مشترک با هماهنگی‌های بیشتر است.

دبیر شورای تخصصی هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسات انسجام در برنامه ها و عدم موازی‌کاری حوزه های برادران، خواهران و مرکز خدمات خواهد بود، لذا پیشنهاد می شود برنامه‌های مشترک این مراکز، بصورت متمرکز برگزار شود.

مهدی نادربیگی، نماینده مرکز خدمات حوزه‌ علمیّه البرز، نیز با اشاره به طرح‌های این مرکز، گفت: اکثر طلّاب حوزه تحت پوشش مرکز خدمات هستند و فقط موارد خاص با نظر مدیریّت، مشمول دریافت خدمات نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات پیشنهاد برگزاری اردوهای مشترک برای مبلّغان و استادان را دارد و اگر اردوهای مشترک به دفعات برگزار شود، می‌توان کیفیّت برنامه‌ها را بالا برد. همچنین مدارس‌ علمیّه و مراکز حوزوی با اعلام ظرفیت‌ها و توان اردویی خود به شورا می‌توانند از امکانات و تسهیلات بیشتری استفاده کنند.

در ادامه این جلسه، خانم انصاری به عنوان نماینده حوزه خواهران استان البرز با تأکید بر لزوم همکاری منسجم و پایدار، گفت: تشکیل این جلسات خوب است، ولی باید همکاری مناسبی صورت گیرد و همکاری این شورا در حین کار منقطع نشود.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام سید علیرضا حسینی، دبیر شورای تخصصی هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز، با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای پیشگیری از موازی‌کاری نهادهای حوزوی و تقویت برنامه‌ها، ابراز داشت: می‌توان کمیته‌های تخصصی مختلفی تشکیل داد تا با نظارت شورا فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته‌های تخصصی ابلاغیه قم به نهادهای حوزوی است و برای برگزاری مدون برنامه‌ها، اجرای این ابلاغیه لازم است. همچنین پیشنهادهای کمیته‌های تخصصی جهت تصویب نهایی به شورای نهادهای حوزوی ارائه خواهد شد.

حسینی همچنین با استقبال از همکاری مرکز خدمات برای برگزاری اردوها، گفت: علاوه بر اینکه باید اردوهای خانوادگی برگزار شود، اردوهای تخصصی پژوهشی و تبلیغی نیز لازم است.

حسین کیهانی، یکی دیگر از نمایندگان مرکز خدمات حوزه علمیه البرز، طرح های خود را برای کمیته تخصصی تبیین کرد و گفت: طرح‌های پیشنهادی در سه مورد «شناسایی ظرفیت های نهادهای حوزوی»، «یکپارچه سازی و ایجاد ظرفیت های اردویی» و «برگزاری اردوهای تخصصی» خلاصه می شود.

برپایه این گزارش، در پایان جلسه، دبیر شورای تخصصی هماهنگی نهادهای حوزوی استان البرز از نمایندگان مراکز خواست تا برنامه‌های مرتبط را در سال 96 اعلام کنند.

همچنین مقرر شد که جلسه آینده با موضوع « شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه البرز »، در هفته پایانی اردیبهشت برگزار ‌شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha