پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد حاجی زاده - جمکران

حوزه/ رئیس ستاد جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدوی دو بال فرهنگ شیعه است و بعد از شب قدر شبی با فضیلت‌تر از نیمه شعبان نیامده است و باید همه تلاش‌های برای هر چه بهتر برگزار شدن این ایام صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، احمد حاجی زاده در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت های اجرایی جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از آغاز فعالیت‌های اجرایی این ایام در دو ماه قبل از سال نو خبر داد و افزود: تحلیل فعالیت‌های سال گذشته انجام شده و از زائران نسبت به فعالیت‌های جمکران در سال گذشته نظرسنجی شد.

وی با  اشاره به پیشرفت فعالیت‌های اجرایی برگزاری مراسم سال نو بیان کرد: امسال ۱۱۴ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز اسکان داده شد و در حوزه امنیتی هیچ مشکلی وجود نداشت و به طور کلی فعالیت‌های نوروز امسال به نسبت سال‌های گذشته با نظم بسیار بهتری برگزار شد.

حاجی زاده با تأکید بر اینکه ۴۰ درصد از زائران قمی برنامه‌های فرهنگی جمکران را در ایام نوروز انتخاب کردند، افزود: روزانه ۳۵۰۰ غذا در ایام نوروز توزیع شده و دارالشفا روزانه ۸۰۰ مراجعه کننده داشته است.

نیمه شعبان نیاز به کار بزرگ ملی دارد

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه نیمه شعبان نیاز به کار بزرگ ملی دارد، گفت: این روز یک رویداد جهانی و بین المللی است که باید در سطح کشور و نظام دستگاه‌ها ورود کنند همانطور که در امور نیروی انتظامی و هلال احمر به صورت ملی در این روز ورود می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال ایجاد چتر خوب امنیتی در این حوزه هستیم، بیان کرد: در ایام نیمه شعبان نیروهای امدادی در صحن اصلی مستقر می‌شوند و بیمارستان موقت هم در این ایام فعال می‌شود.

حاجی زاده از آماده سازی پارکینگ‌ها خبر داد و گفت:  ظرفیت پارکینگ ۵۰ هزار خودرو سواری و ۲ هزار اتوبوس پارکینگ در مساحت ۱۵۰  هکتاری آماده‌سازی شده است و برای مشخص سازی هم از بالن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای تقویت امکانات خدماتی هم از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌شود، همانطور که سال گذشته جلوه‌های زیبایی از این  حضور را مشاهده کردیم.

رئیس ستاد جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی از استان‌های دیگر در ایام نیمه شعبان به خدمت رسانی به زائران می‌پردازند، افزود: امسال دو گروه از سیرجان و کرمان ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند و به توزیع نان می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه کار در طول تاریخ برای امام زنده سخت بوده است، اظهارداشت: امروز هم مانور فرهنگی انتظار یکی از اتفاق‌های بزرگ جهان است که رسالت برگزاری آن بر دوش مردم قم و انتشار اخبار آن بر عهده اصحاب رسانه است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه نیمه شعبان اوج عظمت و نشان بی بدیل منتظران جهان است، افزود: حضور منجی اختصاص به شیعه ندارد و همه ادیان منتظر منجی هستند و نیمه شعبان متعلق به همه ادیان است.

توزیع یک میلیون پرس غذا در ۱۱۰ ایستگاه صلواتی

وی با اشاره به اینکه در آستانه نیمه شعبان ۶۰ هزار پرس غذا و روز نیمه شعبان ۱۲ هزار پرس غذا توسط مسجد توزیع خواهد شد، افزود: ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود که در این ایام در مجموع یک میلیون غذا توزیع خواهد کرد.

حاجی زاده با اشاره به بحث اسکان زائران در این ایام، تأکید کرد: کل مغازه‌های پاساژ مسجد مقدس جمکران تبدیل به اماکن اقامتی شده است و در سطح خوبی از امکانات است و ظرفیت اسکان ۸۰۰ نفر را دارد و شبستان‌ها هم برای اسکان زائران در شب‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات تأکید کرد: حوزه روابط عمومی تلاش می‌کند که پیام‌هایی برای حضور حد اکثری مردم در انتخابات منتشر کند و از هر گونه تبلیغ سیاسی در مسجد مقدس جمکران جلوگیری می‌شود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه تناسبی بین حضور زائران و امکانات وجود ندارد، بیان کرد: قانع بودن زائران و بسیج زائران باعث شده است که خدمات روز به روز پیشرفت کند، سال  گذشته ۹۰ درصد از زائران از خدمات صورت گرفته ابراز رضایت کردند و ۷۵۰۰ خادم افتخاری برای ارائه خدمات به زائران در این ایام بسیج شده‌اند.

حاجی زاده با تأکید بر اینکه از سه‌شنبه تا روز شنبه جشن‌های نیمه شعبان ادامه خواهد داشت، افزود: آمار دقیقی از زائرانی که در این ایام در مسجد مقدس جمکران حضور داشته‌اند وجود ندارد و باید مراکز آماری  باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha