جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی در جمع اساتید و طلاب مدرسه امام کاظم(ع) شهر برزک کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل بقای حاکمیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شرکت در انتخابات یک واجب دینی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهر برزک کاشان با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، به جایگاه طلاب به عنوان سربازان امام عصر(عج) در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دنیا در وضعیت آشفته فکری، فرهنگی، معنوی، تاریکی و ظلمت قرارگرفته، فراگیری دروس الهی، اسلامی و سربازی امام زمان(ع) توفیق بسیار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه هیچ راهی از راه های دنیوی از راه تحصیل علم معرفت الله و علوم آل محمد (ص) بالاتر نیست، افزود: تحصیل علوم الهی و اسلامی واجب عینی است و تحصیل علوم دیگر واجب کفایی، لذا طلاب باید قدر این فرصت را بدانند.

وی با اشاره به حدیث نبوی «طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»، ابراز داشت: براساس روایت امام باقر(ع) «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ في الدّين وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقديرِ المَعيشَة» علوم الهی  و فقه در میان تمام علوم دنیا مهمترین علوم می باشد.

امام جمعه کاشان، ماندگاری علم را در نوشتن و کتابت دانست و افزود: با توجه به اینکه با بالا رفتن سن و مشکلات زندگی، اطلاعات علمی از ذهن انسان همانند پرنده پرواز می کند،  طلاب باید مسائل علمی خصوصا روایات را یادداشت  کنند.

وی با اشاره به  اینکه وضع حوزه های علمیه در مقایسه با قبل از انقلاب از نظر اساتید، فضا و امکانات بسیار خوب می باشد و طلاب باید از این فرصت بهترین بهره برداری را در تحصیل علم  داشته باشند، ابراز داشت: علمای گذشته با سختی های فراوان و کمبود امکانات اولیه، به مراتب علمی بالایی رسیدند و طلاب امروز هم  باید از بزرگان الگو برداری کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید با وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) انس داشته باشند، گفت: همان طور که هر گروه، فرقه و سازمانی برای خود سلسله مراتبی دارد، طلاب حوزه های علمیه نیز سلسله مراتب آنها از طریق ولایت فقیه تحت فرمان امام زمان(عج) می باشد.

 وی، به شاخصه های طلبه موفق اشاره کرد و گفت تهذیب نفس از مهمترین ویژگی های طلبه موفق است و طلبه ای که در آینده می خواهد هادی و مرشد جامعه شود باید پاک باشد و نباید به غیبت، غرور، دروغ، نگاه نامحرم، تهمت، تحقیر و توهین به دیگران آلوده شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند، حرکت جوانان دنیا آرام آرام به سمت اسلام گرایی و توحید است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دنیا نیاز به معارف اهل بیت(ع) دارد، طلاب باید دقیق درس بخوانند، کاملا مراقب نفس خود باشند، پاکی خود را حفظ کنند و مجهز به سلاح علم شوند.

آیت الله نمازی، عصبانیت دشمنان را ناشی از گسترش اسلام ناب محمدی در تمام دنیا دانست و گفت: دشمنان به دلیل ترس از فراگیری اسلام ناب، اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی را گسترش می دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل بقای حاکمیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شرکت در انتخابات یک واجب دینی و سیاسی است.

وی، به وظیفه بسیار مهم روحانیون و طلاب در تبیین ضرورت حضور حداکثری و معیارهای  انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: تمام کسانی که واجد شرایط  رای دادن هستند، باید با آمدن به پای صند وق های رای  و انتخاب اصلح، آینده نظام و انقلاب را بیمه کنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین از اساتید و طلاب برتر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهر برزک کاشان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha