جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد-امام جمعه شر برزک کاشان

حوزه/ حجت الاسلام حلاجی مفرد، دشمن شناسی و مقابله با توطئه ها و زیاده خواهی ها را ویژگی های رئیس جمهور مطلوب خواند و گفت: حاکمی که از دشمن بترسد و از خود انعطاف نشان دهد، نظام را استحاله خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد،  در مراسم تجلیل از اساتید و طلاب برتر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهر برزک  کاشان که با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، با ارائه گزارشی از وضعیت دینی و فرهنگی  شهر برزک ، از تحصیل60 طلبه در شش پایه تحصیلی در این مدرسه خبر داد و گفت: علی رغم امکانات محدود و دوری از مرکز شهرستان، طلاب مدرسه امام کاظم(ع) موفقیت های بسیار خوبی را در بخش های  علمی  و فرهنگی در سطح استان کسب کرده اند.

وی، با تقدیر از تلاش بنیانگذران تاسیس مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برزک، گفت: تربیت  طلاب و روحانیون اثر گذار در عرصه های فرهنگی، دینی، آموزشی و تبلیغی کشور از مهمترین دستاوردهای  این مدرسه می باشد .

امام جمعه شهر برزک کاشان، به مسئولیت بسیار سنگینی که طلاب در مقطع فعلی بر عهده دارند، اشاره کرد و گفت: امیدواریم روحانیون و طلاب بتوانند براساس سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) درجهت گسترش فرهنگ تشیع و نجات انسان ها از انحرافات، بیش از پیش به رسالت خود عمل کنند.

حجت الاسلام حلاجی مفرد در ادامه با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم درانتخابات، گفت: حضور مردم درپای صندوقه ای رای موجب  تقویت امنیت و سربلندی کشور می شود.

وی با تاکید بر ضرورت مد نظر قرار دادن معیارهای انتخاب اصلح از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، افزود: همان طورکه مردم برای دین و ارزش های دینی، انقلاب کردند، در انتخابات پیش رو نیز باید اصلح را انتخاب  کنند.

امام جمعه شهر برزک کاشان، با بیان اینکه حاکم در جامعه اسلامی باید پاک، ساده زیست و خدمتگزار مردم براساس اصولی که دین تعریف کرده است، باشد، افزود: ممکن است کسی بگوید خدمت می کنم، اما طبق معیارهایی که خودم تشخیص می دهم، چنین تفکری اصلا صحیح نیست، چرا که باید در چارچوب دین عمل شود.

 وی، دشمن شناسی و مقابله با توطئه ها و زیاده خواهی ها را ویژگی های رئیس جمهور مطلوب خواند و گفت: حاکمی که از دشمن بترسد و از خود انعطاف نشان دهد، هیچ گاه در حکومت اسلامی موفق نخواهد بود و نظام را استحاله خواهد کرد.

حجت الاسلام حلاجی مفرد، با بیان این که رئیس جمهور آینده باید روحیه شهید رجایی و کسانی که واقعا برای خدمت به مردم و در چارچوب دین تلاش کردند را داشته باشد، افزود: حاکم در نظام اسلامی  باید نسبت به  رشد دینی، اقتصاد ی  و فرهنگی جامعه تلاش کند.

وی، در پایان به وظیفه سنگین روحانیون و طلاب در تبیین معیارهای انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مردم دین و ارزش های دینی خود را از روحانیت کسب می کنند و علما را اسلام شناس می دانند، لذا روشنگری روحانیت  در عرصه انتخابات بسیار مهم  می باشد.

بر پایه این گزارش، در این مراسم همچنین از اساتید و طلاب برتر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهر برزک کاشان، با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی و حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha