سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 415070
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
سفارت مالزی در واتیکان افتتاح می‌شود

حوزه/وزیر خارجه مالزی در سفرش به ایتالیا رسما سفارت مالزی در واتیکان، مقر کلیسای مقدس مسیحیان دنیا را افتتاح کرده و با همتایان سیاسی و مذهبی‌اش ملاقاتی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar،«عنیفه امان» وزیر خارجه مالزی در سفرش به ایتالیا رسما سفارت مالزی در واتیکان، مقر کلیسای مقدس مسیحیان دنیا را افتتاح می‌کند.

وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: افتتاح سفارت مالزی در واتیکان قدم مهمی بوده و روابط میان دو قدرت مذهبی را ارتقاء خواهد بخشید.

عنیفه وزیر خارجه مالزی در طی این بازدید که از امروز تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت با همتای سیاسی خود، اسقف اعظم پل گالاگر و همچنین کاردینال پیترو پارولین وزیر امور خارجه واتیکان دیدار خواهد کرد.

هر دو طرف از همکاری‌ها برای ترویج گفتمان و تفاهم بین ادیانی استقبال به عمل آورده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: انتظار می‌رود مسائل منطقه‌ای، جهانی و دغدغه‌های مشترک در این بازدید مدنظر قرار گرفته و دیدگاه مالزی در مورد امور موثر بر جامعه بین المللی توسط وزیر امور خارجه این کشور به واتیکان ارائه گردد.

بر اساس بیانیه مربوطه، روابط دیپلماتیک میان مالزی و واتیکان در 27 جولای 2011 اولین بار در پی بازدید نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی به واتیکان ایجاد شد. از آن زمان تا کنون روابط دو جانبه آن‌ها مسیر مثبتی به خود گرفته است.

مالزی همچنین قصد دارد از این فرصت استفاده کرده و مفهوم اعتدال اسلامی را در راستای ترویج مدارا، تفاهم و احترام متقابل از طریق تایید ارزش‌های میانه‌روی و رد افراط‌گرایی به واتیکان ابلاغ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha