جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ حجت الاسلام هدایتی گفت: در حال حاضر در حوزه مسائل فرهنگی جوانان با تهاجم اخلاقی و فرهنگی، تقلیدپذیری از غرب، آسیب‌های ناشی از عرفان‌های جدید و توجه نکردن به ارزش‌های انسانی در آموزش روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: در تقویم ملی سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) روز جوان نام‌گذاری شده تا جوانان ایشان را سرلوحه و الگویی شایسته در زندگی خود قرار دهند تا بتوانند به سعادت واقعی دست یابند.

وی با بیان اینکه دین اسلام ، جوانی را دوره توانمندی، سازندگی و دوران بسیار باارزشی برای بهره‌ وری از نعمت زندگی می‌داند، افزود: جوانی و شناخت ویژگی‌های این مرحله سرنوشت‌ساز زندگی باعث می‌شود انسان خود را بهتر بشناسد و خصوصیاتش را درک کند .

حجت‌الاسلام هدایتی از حضرت علی‌اکبر(ع) به‌عنوان الگویی مطلوب برای جوان ایرانی یاد کرد و گفت: جوانان امروز باید در ارتقای بصیرت، بینش، معلومات و تخصص‌های لازم خود بکوشد و با تأسی از حضرت علی‌اکبر(ع) ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی ایشان را ملاک اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد و از چنین انسان‌هایی الگو بگیرد.

وی با بیان اینکه نیایش و عبادت به‌ عنوان روح و جوهره‌ زندگی در تمام دوره‌های عمر، لازم و حیاتی است، تصریح کرد: جوانان باید قدر دوران جوانی را بدانند و از آن به‌عنوان یک فرصت طلایی برای عبادت و بندگی استفاده نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، هم زمانی سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را یکی از کارسازترین راهبردهای الگوسازی فرهنگ دینی دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره با ایجاد تردید در باورهای دینی و تزریق فرهنگ بیگانه‏ و با نمایش آداب‌ و رسوم و شیوه‏ های زندگانی آنان، برای کنار زدن چهره ‏های دینی مورد علاقه مردم به‌ویژه جوانان، تلاش میکنند
وی افزود: در حال حاضر در حوزه مسائل فرهنگی جوانان با تهاجم اخلاقی و فرهنگی، تقلیدپذیری از غرب، آسیب‌های ناشی از عرفان‌های جدید و توجه نکردن به ارزش‌های انسانی در آموزش روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: انسان‌ها برای دین‌داری نیاز به الگو دارند، وقتی الگوها روشن نباشند نیاز جوانان با فقدان الگو روبرو می‌شود که در این مسیر به راه‌های انحرافی بروند، بنابراین فراهم کردن راه لازم برای بازگشت به ارزش‌های اسلامی ضرورت دارد

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) می‌تواند در تمام شئون مختلف به‌عنوان الگویی کامل، راهگشای مشکلات و مسائل گوناگون زندگی جوانان باشد، اظهار داشت: هدایت کردن جوانان امروزی به‌طرف ارتباط با خداوند و ائمه اطهار (ع) یکی از بهترین راه‌ها برای خودسازی آن‌ها محسوب شده و باعث غلبه بر مشکلات در همه مراحل زندگی فرد می‌شود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha